پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 16:59:47 GMT
کد خبر : 40824       تاریخ : 1397/08/02 10:50:17
زیارت اربعین انسجام شیعیان را حفظ می کند
آیت الله سبحانی:

زیارت اربعین انسجام شیعیان را حفظ می کند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: زیارت اربعین و حضور در این آیین، علاوه بر احیا شعار حسینی، انسجام شیعیان را نیز حفظ می کند.

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه اربعین اثر تکوینی دارد، افزود: زیارت امام حسین(ع) در اربعین شعار شیعه است و باید حفظ شود.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مکتب تشیع، شرکت در زیارت اربعین را مایه حیات دانست.
آیت الله سبحانی ادامه داد: دشمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مشکلی با ما نداشتند و مسائل را در سفارت خودشان برای ما دیکته می کردند، اما اکنون که ما براساس کتاب و سنت عمل می کنیم و مستقل شده ایم، این مسائل برای آن ها سنگین شده است.
وی گفت: اکنون که دستشان از همه جا کوتاه شده، با اظهار ناخرسندی و شوراندن دولت های مرتجع عرب علیه ما، ایران هراسی به راه انداخته اند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: ایران برای کسی مایه هراس نبوده و مرکز اطمینان و قدرت است؛ اگر همین هایی که از ایران می ترسند از جای دیگر بِبُرَند و بر سفره اسلام برگردند، آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد.
آیت الله سبحانی گفت: نه تنها از ایران، بلکه از کشورهای غربی و شرقی برای زیارت در یک منطقه جمع می شوند، اما تحت این زیارت باید به شعار حسینی که همانا « هیهات من الذله » است، عمل کنند.
وی افزود: در تاریخ بشر نخوانده ام که 10 میلیون جمعیت در یک روز در یک منطقه برای یک هدف جمع شوند که این امر خیلی بی سابقه است.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40824

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402