جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 10:14:47 GMT
کد خبر : 40678       تاریخ : 1397/07/30 09:08
 طلاب تفسیر را جدی بگیرند انس با قرآن در هرجایی کاربرد دارد
حجت الاسلام والمسلمین‌ قرائتی:

طلاب تفسیر را جدی بگیرند انس با قرآن در هرجایی کاربرد دارد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: طلاب تفسیر را جدی بگیرند اگر فقیه شدید خوب است اما اگر هم به درجه فقاهت نرسیدید انس شما با قرآن در هر جایی کاربرد زیادی خواهد داشت.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی یکشنبه بعدازظهر (29 مهرماه) در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی حضرت موسی(ع) ادعا کرد از طرف خداست و معجزه خود را نشان داد، فرعون گفت من موسی را می کشم او هم از خداوند استمداد کند زیرا من می ترسم او مردم را از دین برگرداند.

این مفسر قرآن کریم افزود: فرعون با این ابراز ناراحتی خودپرستی و بت‌پرستی را به جای دین حقیقی وانمود می‌کرد، زمانی قبرستان بقیع را خراب کردند مردم ایران در اعتراض به این عمل در خیابان‌ها تظاهرات کردند، رضا شاه عکسی گرفته و آن را برای خارج فرستاد مبنی بر اینکه ما قاجاریه را نمی‌خواهیم و پهلوی را می‌خواهیم این هم یک نوع پنهان کردن حقیقت بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خداوند در قرآن کریم فرموده من از هر متکبری که به قیامت ایمان ندارد رویگردانم، اظهار داشت: اگر شما برای افرادی درباره قیامت صحبت کردید و کسانی آن را نپذیرفتند از این استدلال امام رضا(ع) استفاده کنید که اگر قیامت راست باشد و شما آن را پذیرفتید و در جهت دستورات الهی حرکت کردید ضرر نکردید و اگر هم دروغ باشد باز هم ضرر نکردید زیرا چیزی را از دست ندادید.

مفسر قرآن کریم با اشاره به چند مثال، گفت: هر شهری دو سه آتش‌نشانی دارد، اگر جایی آتش گرفت شهرداری آتش را خاموش می‌کند اگر هم نگرفت باز هم ضرری نکرده است، هر کشوری چند هزار نفر نیروی مسلح دارد اگر به کشور حمله شد مقابل دشمن ایستادگی می‌کند اگر هم حمله نشد ضرر نکرده است.

 وی افزود: طلاب تفسیر را جدی بگیرند اگر فقیه شدید خوب است اما اگر هم به درجه فقاهت نرسیدید انس شما با قرآن در هر جایی کاربرد زیادی خواهد داشت، بنابراین از آنچه یقین دارید پیروی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: اگر کسی دختری را دید به خاطر رضای الهی چشم پوشی کرد خداوند مقدمات عروسی او را فراهم می‌کند اما اگر از حرام استفاده کرد خداوند سهم او از حلال را کم می کند برخی دست و پا می زنند که به چیزی برسند اما رسیدن به هر چیز با حرص زدن ممکن نیست اگر خواست خداوند باشد انسان به سادگی هم شده به آن می‌رسد.

مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای طلبگی دوستان من مرا به خاطر درس دادن به بچه‌ها سرزنش می‌کردند که این کار آینده ندارد و دنبال کاری برو که در آینده فقیه یا مجتهد شوی اما من به آنها گفتم که ما در زمینه پزشکی پزشک اطفال داریم اما الان روحانی برای اطفال نداریم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40678

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402