پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 13:33:59 GMT
کد خبر : 40647       تاریخ : 1397/07/29 11:07:46
موکب‌های ایرانی در تمامی شهرهای مقدس عراق برپا شدند
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین:

موکب‌های ایرانی در تمامی شهرهای مقدس عراق برپا شدند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به برپایی موکب‌های ایرانی در تمامی شهرهای مقدس عراق، گفت: موکب‌های ایرانی نه تنها در نجف، کربلا و مسیر بین ۲ این شهر، بلکه در کاظمین و سامرا نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به آغاز فعالیت موکب‌های اربعین حسینی، اظهار داشت: برخی به عنوان زائر در ایام اربعین به عراق مشرف می‌شوند، اما برخی دیگر که امکان حضور در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را ندارند، با اهدای نذورات، خود را با زائران اربعین همراه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ۲ هزار و ۱۰۰ موکب شناسنامه‌دار وجود دارد، به لزوم ساماندهی نذورات خیران برای پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین امسال اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور ساماندهی موکب‌های اربعین حسینی کرد که حدود ۲ هزار موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کردند.

پلارک با بیان اینکه مردم عراق به عنوان میزبان اربعین حسینی امکان میزبانی میلیونی از زائران را ندارند، اظهار داشت: شاید سفر زائر عراقی یک روز قبل اربعین تا یک روز بعد از اربعین طول بکشد اما زائر ایرانی به صورت میانگین یک هفته به پیاده‌روی اربعین می‌رود، بنابراین باید برای پذیرایی از زائران غیر عراقی برنامه ریزی صحیحی لازم بود تا اسکان و تغذیه آن‌ها در این مدت مهیا شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به خدمت‌رسانی موکب‌های ایرانی اربعین، گفت: موکب‌های ایرانی در دو بخش پذیرایی و اسکان فعالیت می‌کنند. البته اقدامات این موکب‌ها تنها در خاک عراق نیست بلکه در مرزها و شهرهای مرزی نیز شاهد برپایی موکب‌هایی به منظور خدمت‌رسانی به زائران هستیم.

پلارک از برپایی موکب‌هایی در کاظمین و سامرا خبر داد و افزود: از امروز موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین و در جوار امامین جوادین (ع) مستقر هستند. همچنین موکب‌های سایر استان‌ها نیز در این مکان مقدس حضور شایسته داشته و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در سامرا دچار بحران بودیم، گفت: در سال‌های اخیر حدود ۷۰ هزار نفر زائر در ایام اربعین در سامرا اسکان داده شدند که امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته نه تنها موکب‌های ایرانی بلکه موکب هایی نیز توسط مردم سامرا برپا شده تا از زائران میزبانی کنند.

پلارک با بیان اینکه ورودی تمامی زائران در نجف است بنابراین باید تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: در نجف اشرف موکب‌های بسیاری مستقر شده‌اند که استان تهران متولی آن است و موکب‌های استان‌های البرز و سمنان نیز به عنوان پشتیبان فعالیت می‌کنند در مجموع باید گفت که در تمایم شهرهای مقدس عراق موکب های ایرانی برپا شدند و به زائران خدمت‌ می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم توازن در خدمت‌رسانی به زائران خاطر نشان کرد: تمامی امکانات برای زائران مهیا شده است و به زائران توصیه می‌کنیم که سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند چرا که حجم بالای ترافیک موجب نگرانی‌هایی برای زائران می‌شود.

پلارک با بیان اینکه امسال بسیاری از زائرانی که ویزا گرفتند هنوز به عراق مشرف نشدند، گفت: هنوز حضور زائران در کربلا و نجف مشهود نیست بنابراین بهتر است زائران برای جلوگیری از ازدحام جمعیت زودتر به این سفر معنوی مشرف شوند تا در خدمت‌رسانی هم مشکلاتی نداشته باشیم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40647

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402