پنج شنبه 30 فروردین سال 1403 Thu, 18 Apr 2024 10:48:22 GMT
کد خبر : 40566       تاریخ : 1397/07/28 09:02
سند جامع تمدن اسلامی پیام اقتدار نظام است

سند جامع تمدن اسلامی پیام اقتدار نظام است

خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با اشاره به سند جامع تحقق نوین اسلامی در قالب برنامه 50 ساله که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند، اظهارداشتند: مهمترین پیام این سند راهبردی اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیست و دوم مهرماه در پی تدوین الگوی پایه اسلامی - ایرانی پیشرفت، دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌ شده و ارائه‌ نظرات مشورتی فراخواندند.
در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، که در آن اهمّ مبانی و آرمان‌های پیشرفت و اُفق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌ شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان همچنین مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند که با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را دقیقاً بررسی و بهره‌برداری کند و نسخه‌ی ارتقاء یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید، به‌طوری‌که از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.
به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، خطیبان نماز جمعه درخطبه های این هفته، این سند راهبردی را تبیین و اهداف و چشم انداز آن را برای نمازگزاران تشریح کردند.
امامان جمعه در بخش هایی از خطبه ها اظهارداشتند: این سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده می تواند مشکلات کشور را بر طرف کند .
آنان با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشور بیان کردند: به همین جهت آمریکا تمام تلاش خود را به کارگرفته است تا در برابر افکار عمومی دنیا خود را شکست ناپذیر نشان دهد و برای رسیدن به هدف شوم خود دست به هر اقدام سخیفی می زند.
آنان با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از رسانه های خود برای تخریب شخصیت انقلاب اسلامی و سیاه نمایی آن در فضای بین الملل تلاش می کند، اظهار داشتند: امروز تصویرسازی غلط از ایران و انقلاب اسلامی از دسیسه های جهان استکبار است.
امامان جمعه در خطبه های این هفته با اشاره به توطئه های 40سال گذشته دشمنان علیه ملت ایران گفتند: دشمن می خواهد با تبلیغات همه چیز را در کشور سیاه نمایی کند و مردم باید مقابل نقشه های دشمن هوشیار باشند.
خطیبان جمعه در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره ربوده شدن 14 نفر از مرزبانان کشور در مرز میرجاوه، گفتند: ربوده شدن این افراد نشانه قدرت و مردانگی نیست، بلکه نشانه ضعف، ذلت و خواری است که با استفاده از فرصت های مختلف، اقدام به ربودن این افراد کرده اند.
آنان خاطرنشان کردند: مقامات کشور باید در کوتاه ترین زمان ممکن مقدمات مذاکره با طرف پاکستانی را فراهم کنند تا فرزندان این سرزمین به کشور برگردند و افرادی که اقدام به این کار کرده اند، تحویل ایران داده شوند.
امامان جمعه همچنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) پیاده روی زائران در این راهپیمایی عظیم را یک تجمع جهانی دانستند و گفتند: پیاده روی اربعین یک پدیده مهم و یک حقیقت است که با شور و شوق عاشقان سیدالشهداء خلق می شود.
آنان وحدت بین ایران و عراق را باعث ناامیدی دشمن دانستند و افزودند: عراقی ها بخوبی از زائران حسینی میزبانی می کنند و باید قدردان این میزبان ها بود.
بستر سازی توزیع عادلانه و منصفانه ثروت در جامعه، حل مشکل تورم، اشتغال و معیشت مردم با روحیه جهادی مسئولان ، فشار افکار عمومی علیه اقدام وحشتناک آل سعود در قتل خبرنگار مخالف دولت آل سعود در ترکیه ، فرا رسیدن اول آبان سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی و هفته تربیت بدنی از دیگر محورهایی بود که خطیبان نماز جمعه به آن پرداختند.
گزیده ای از خطبه های این هفته مراکز استانی به شرح زیر گزارش شده است:

** کرمان
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به توطئه های 40سال گذشته دشمنان علیه ملت ایران گفت: دشمن می خواهد با تبلیغات همه چیز را در کشور سیاه نمایی کند و مردم باید مقابل نقشه های دشمن هوشیار باشند.
حجت الاسلام مهدی عرب پور آشنایی با فتنه های دشمن و مبارزه جدی استکبار با مردم و نظام جمهوری اسلامی را از مهمترین مسائل روز دانست و گفت : دشمن با تبلیغات در فضای مجازی می خواهد همه چیز را در کشور سیاه نشان دهد و برخی سیاه نمایی ها در فضای مجازی در خدمت طرح و نقشه دشمنان است.
خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین افزود: این راهپیمایی را باید به عنوان حماسه اربعین تعبیر کنیم و اگر اسارت زینب کبری(ص) و اهلبیت(ع) و راهپیمایی اربعین نبود نهضت حسینی فراموش می شد.

** فارس
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: همگام با طرح ریزی بستر توزیع عادلانه و منصفانه ثروت در جامعه در افق آینده، باید بسته های حمایتی فوریتی برای اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شود.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه ثروت در جامعه، از رانت خواری به عنوان پیامد نبود این سازوکار در جامعه یاد کرد و گفت: برخی بی انصافانه ثروت مردم را برای خودشان به جیب می زنند.
آیت الله دژکام گفت: در این راستا، قوه قضاییه باید بر دقت و نظارت خود بر حوزه اقتصاد بیفزاید و اقدام های دقیقی را طرح ریزی کند و در این زمینه، بحث بر سر این نیست که اقدام حساب شده نباشد، چرا که این رویکرد، مساله را حل نمی کند.

** قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: حضور زنان در ورزشگاه ها و میادین ورزشی خیری برای جامعه ندارد و هیچ توصیه و آموزه ای دینی در این زمینه وجود ندارد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: باید دید آیا حضور زنان در ورزشگاه ها و میادین ورزشی سفارش رسول خدا، فاطمه زهرا و ائمه اطهار است و آیا از حضور زنان در این اماکن خیری به آنها خواهد رسید؟
وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه برای تولید موجب رونق اقتصادی و رفع نیازهای مردم می شود، افزود: خوشبختانه کشور از نظر مواد اولیه غنی است و باید با مدیریت توانمند برای استفاده و بهره برداری از آنها اقدام کرده و در معیشت و زندگی مردم تحول ایجاد کرد.

** بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: دشمن با استفاده از رسانه های خود برای تخریب شخصیت انقلاب اسلامی و سیاه نمایی آن در فضای بین الملل تلاش می کند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: امروز تصویرسازی غلط از ایران و انقلاب اسلامی از دسیسه های جهان استکبار است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: استکبار جهانی تلاش می کند چهره غیرانسانی از انقلاب اسلامی به دنیا معرفی کند این درحالی است که انقلاب اسلامی آمده دینمداری، ایمان به خدا، تقوا، پیشرفت، صلح، دوستی و کرامت انسانی را به ایران و جهان عرضه کند.

** گرگان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به درگیری چند روز گذشته شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان در جنگل گلستان که به جان باختن یک محیط بان منتهی شد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید در کوتاه ترین زمان ممکن، برای دفاع از این محیط بانان قانون تصویب کند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان افزود: محیط بانان که قانون به آنان اجازه دفاع از خود را نمی دهد، افرادی به معنی واقعی مظلوم هستند که برای دفاع از سرمایه های ملی و نعمت های الهی، جان خود را نثار کرده اند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:از دولت و قوه قضائیه می خواهیم که در کوتاه ترین زمان ممکن، خاطیان این مساله را به اشد مجازات برسانند تا مردم احساس امنیت داشته باشند.

** البرز
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به شکوه و عظمت معنوی و سیاسی اربعین حسینی گفت: این آئین با عظمت، قدرت های بزرگ و سلطه گر جهانی را به چالش کشیده است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، اظهارداشت: حضور ده ها میلیون نفر از سراسر جهان با تنوع مذهب و نژاد ها، قومیت ها و سنین مختلف در حماسه اربعین حسینی بیانگر اقتدار جهان اسلام و تشیع است.
وی افزود: همانطور که امام جامعه اسلامی، رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان فرمودند باید به نخبگان جامعه اعتماد کرد و آنان را در امور مشارکت داد و به تصویربرداری غلط دشمن اعتماد نشود.

** سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: افق توسعه کشور با طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح شده از سوی رهبری محقق می شود.
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان مبانی پیشرفت کشور را مشخص کردند که با الگوی اسلامی ایرانی محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی قصد دارند با دلسرد کردن مردم انقلاب را از توسعه بازدارند، تاکید کرد: ناامید کردن مردم از کارآمدی انقلاب اسلامی راهکار نظام سلطه برای متوقف کردن ایران اسلامی از پیشرفت است.

** سیستان وبلوچستان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ارتش پاکستان تحت فرمان کامل دولت این کشور نیست و سرویس اطلاعاتی آن دقیقا عامل عربستان و آمریکاست.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن محکومیت اقدام گروهک تروریستی جیش الظلم در ربودن تعدادی از بسیجیان و نیروهای هنگ مرزی در نقطه صفر مرزی میرجاوه اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه اولین سوالی که پیش می آید این است که آیا پایگاه مرزی که مورد حمله ترریست ها قرار گرفت از استحکام خوبی برخوردار بود یا نه؛ که قرارگاه قدس سپاه اعلام کرد این پایگاه از استحکام خوبی برخوردار بوده است.

** کردستان
امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دشمن شناسی بر هر انسان مسلمانی واجب است، گفت: هدف آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران مقابله با توان هسته ای کشورمان نیست بلکه تخریب روحیه استقلال طلبی مردم است.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: مردم باید با اتحاد و یکدلی، پشتیبانی از مسئولان و پیروی از رهنمودهای رهبری در مقابل توطئه ها و فشارهای دشمنان بایستند.
وی تحریم های آمریکا علیه کشورمان را جنگ روانی ضد مردم دانست و افزود: شرکت های اروپایی نیز ارزیابی کرده اند که همراهی با آمریکا در تحریم ضد کشورمان، به ضررشان خواهند بود.

** چهارمحال وبختیاری
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به ابلاغ الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: ابلاغ این سند از سوی مقام معظم رهبری، مشت محکم و یک تو دهنی به دشمن است.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهرکرد افزود: سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی یپشرفت که از سوی مقام معظم رهبری در معرض دید عموم قرار گرفته است، نگاه 50 ساله به پیشرفت کشور است.
وی تصریح کرد: این سند، خواب دشمن را برآشفته کرده است و به فرموده مقام معظم رهبری خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی، تمثیل خواب دشمن درباره ایران مانند' شتر در خواب بیند پنبه دانه ' خواهد بود.

** خراسان جنوبی
امام جمعه موقت بیرجند گفت: بصیرت سیاسی یعنی اینکه بر محور حق حرکت کنیم و دچار افراط و تفریط نشویم.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: بی تفاوتی در مسائل اجتماعی و سیاسی ناپسند است و از طرفی اغتشاش و بازی کردن در زمین دشمن نیز جنایتی بزرگ است.
وی تصریح کرد: بصیرت سیاسی و تربیت اسلامی نیاز امروز جامعه است چرا که این دو موضوع مهم در هر زمانی نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

** لرستان
ولی فقیه در لرستان گفت: پیاده روی اربعین حسینی توطئه و ترفند شیعه هراسی دشمنان عیله مسلمانان جهان را خنثی کرده است.
آیت الله سید احمد میرعمادی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد اظهارداشت: حضور میلیون ها عاشق از40 کشور جهان نشانه وحدت و اقتدار تمام ادیان الهی بر محور امام حسین(ع) است لذا این پیاده روی فرصتی مناسب برای خوسازی فردی، همدلی، انسجام اجتماعی و قدرت نمایی در برابر دشمن و معرفی مکتب نجات بخش اهل بیت خواهد بود.
وی نسبت به سیاست تفرقه افکنانه دشمن در مراسم اربعین حسینی هشدار داد و افزود: زایران سیدالشهدا (ع) مراقب باشند تا مبادا دشمنان شیعه و سنی را نسبت به هم دچار اختلاف کنند.

** اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مقام معظم رهبری سند جامع تحقق نوین اسلامی در قالب برنامه 50 ساله را ابلاغ کردند و مهمترین پیام این ابلاغ در واقع اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران می باشد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: امید، تدبیر، اعتماد به سرمایه های داخلی و توجه به نظرات خبرگان و لزوم مشارکت آنها در مدیریت کشور از دیگر پیام های این ابلاغ مهم مقام معظم رهبری می باشد.
وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان بیان کرد: تحریمی که واشنگتن بر علیه ایران وضع کرده به یک امر کاملا حیثیتی برای این کشور تبدیل شده است ، مقام های آمریکایی فکر همه چیز را کرده بودند ولی غافل بودند که اگر این تحریم جواب ندهد به کلی در جهان بی آبرو و بی حیثیت می شوند.

** همدان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه FATF در شورای نگهبان در دست بررسی و تحقیق است گفت: نتیجه هرچه باشد تبعیت می کنیم.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: FATF در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و امیدواریم خیر و صلاح مملکت و مردم را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به مصلحت اندیشی شورای نگهبان درباره بررسی FATF گفت: شورای نگهبان مرجعی مورد اطمینان و قابل اعتماد برای نظام است و به تصمیم این شورا احترام گذاشته و تابع آن هستیم.

** خراسان رضوی
امام جمعه موقت مشهد گفت: شکست دشمن در جنگ اقتصادی، رسانه ای و تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران قطعی است.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: طی چند دهه گذشته حوادث تاریخی گوناگون مانند 15 خرداد، 17 شهریور، جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه 88 نشان داد که همه توطئه های آمریکا در مقابل ایران اسلامی به شکست منجر شده است.
وی اظهار داشت: ایجاد اضطراب و یاس و ناامیدی بین مردم و سلب آرامش درونی آنان، ایجاد حس بن بست و ناکارآمدی نظام، بدبینی مردم به جمهوری اسلامی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی اهدافی است که دشمن در این جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دنبال می کند.

** گیلان
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: مشکلی در بازار برای تامین مایحتاج عمومی مردم وجود ندارد بلکه دشمنان، بازار را متشنج کرده اند.
آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به وضعیت موجود در بازار کشور اظهار داشت: خوشبختانه همه چیز در ایران فراوان است و مشکلی در تامین مایحتاج عمومی مردم نداریم.
وی افزود: دشمنان نظام اسلامی این بازار را متشنج کرده اند و متحیرم چرا بعضی افراد ساده لوح وارد این معرکه شده و در این مدت بیش از نیاز روزانه و حتی بیش از نیاز ماهانه خود خرید کرده اند که این مسئله تا حدی مشکل ایجاد کرده است.

** آذربایجان غربی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار نخبگان کشور با مقام معظم رهبری طی هفته جاری گفت: بهره مندی بیشتر مسوولان از نظرات نخبگان و عمل به پیشنهادهای این قشر از ارکان مهم پیشرفت همه جانبه کشور به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در سال های گذشته همواره در دیدارهای مختلف بر بهره گیری از نظرات نخبگان تاکید کرده و ساعت های طولانی در راستای شنیدن این نظرات وقت گذاشته اند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نیز بر حمایت از نخبگان در راستای کمک به پیشرفت روزافزون کشور تاکید کردند که این امر باید در دستور کار جدی مدیران قرار گیرد.

** استان مرکزی
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آیین پیاده روی اربعین فرصت طلایی و ارزشمند برای نمایش وحدت و یکپارچگی پیروان اهل بیت (ع) به جهانیان است.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اراک افزود: در آیین اربعین حسینی شیعه و سنی، عرب و عجم و کرد و فارس حضور پیدا می کنند و بار دیگر وفاداری خود را به سرور و سالار شیهدان نشان می دهند.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان در اربعین حسینی به دنیا ثابت می کنند که قدرت اصلی آنها تفنگ و اسلحه نیست، بلکه قدرت واقعی آنها ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است.

** مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: همه مسئولان استانی و کشوری باید بهبود بخشیدن به وضعیت معیشتی مردم را در صدر کارهای خود قرار دهند.
آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: مردم نیازمند اقدام بنیادی هستند و باید برنامه جامعی برای حل مشکلات اقتصادی عملیاتی شود.
وی افزود : امروزه مردم انقلابی، متدین و افرادی که نمی خواهند مال حرام به زندگیشان وارد شود در رنج و عذابند و اجرای اوامر رهبر معظم انقلاب در باره اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در این راستا کار ساز است .

** یزد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد با اشاره به قطع مکرر آب انتقالی به این استان در ماههای اخیر، از مسوولان وزارت نیرو، شورای عالی امنیت ملی و مسوولان اصفهان خواست امنیت آب انتقالی به این استان را تامین کنند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه باید برای تعرض های مکرر به خط آب انتقالی استان چاره ای اساسی اندیشید، افزود: از مسوولان استان اصفهان تقاضا داریم که جلوی این تعارضات را بگیرند و افرادی که مسبب آن هستند را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه مسئله آب استان خیلی مهم است افزود: مسوولان استان به ویژه استاندار به صورت جدی پیگیر مسئله آب و امنیت آن هستند و چندین جلسه در این زمینه در تهران و استان برگزار شده و خودم هم دنبال می کنم.

** قم
خطیب نماز جمعه قم گفت: دشمنان که خواب فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را می ‌بینند؛ صلابت و تدبیر رهبرمعظم انقلاب را مشاهده کنند که برای 50 سال آینده سند الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی تدوین شده است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،درخطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس، با اشاره به افق دید بلند و آینده‌ نگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبری با نگاه تیزبینشان بدون این که سخنی بگویند، رفتارشان پاسخی دندان ‌شکن به دشمنان انقلاب اسلامی است.
وی دربخش دیگر سخنان خود گفت: هرگونه سیاستگذاری و برنامه ‌ریزی که به عدالت اجتماعی برسد، مصداق بارز معروف است و اگر این سیاستگذاری ‌ها نبود، مصداق بارز منکر می باشد.

** ایلام
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی موجب برجسته شدن نام استان ایلام در عرصه بین المللی شده است،گفت: زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام نیازمند عزم و توجه جدی مسئولان است.
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: آنچه امروز مهران شاهد آن است سیل خروشان جمعیتی است که به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) تمام سختی‌ها را به جان خریده و برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی آمده‌اند و بر صدا و سیما و سایر رسانه‌ها فرض است که این حضور را منعکس کنند.
وی گفت: قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران باید عزم دشمن در به حاشیه بردن راهپیمایی اربعین حسینی را با شکست روبه‌رو کند.

** کهگیلویه وبویراحمد
امام جمعه موقت یاسوج گفت: باید هر چه زودتر جلوی انواع مفاسد اقتصادی از جمله احتکار و گران فروشی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد از سوی متولیان امر و مسئولان اجرایی گرفته شود.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: عده ای افراد سودجو در کشور و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط نامطلوب کنونی اقتصادی اقدام به احتکار کالاها و مایحتاج ضروری مردم می کنند که لازم است برخورد اساسی با آنان شود.
وی افزود: دشمنی همیشگی استکبار جهانی با ایران و دیگر کشورهای اسلامی به دلیل مخالفت با دین مبین اسلام، اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان است.

** خوزستان
امام جمعه موقت اهواز گفت: انتظار ما از شورای نگهبان این است که در بررسی لایحه CFT به منظور تصمیم گیری برای تصویب، بدون حب و بغض و بر اساس منافع مردم و انقلاب اسلامی عمل کند بدون اینکه تحت تاثیر اشخاص یا جریان خاصی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و دلسوزان انقلابی نگرانند که راهی برای سلطه دشمنان در داخل کشور باشد.
وی افزود: اگر برای سلطه دشمنان راهی باز شود مخالف قانون اساسی و شرع است.

** زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 13 آبان روز استکبار ستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که ملت ایران با جدیت و هوشیاری هر چه تمام در این روز جواب یاوه گویی های دشمنان نظام را خواهند داد.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به اهمیت حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز 13 آبان امسال افزود: رئیس جمهوری آمریکا گفته که در این روز سیلی خورده ام ، بنابر این تحریم های آنچنانی را اعمال خواهد کرد.
وی یادآور شد: در 40 سال گذشته دشمن توطئه های متعددی را بر علیه کشورمان اعمال کرده اند که همواره با حضور به موقع مردم، هوشیاری بصیرت و رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری نقش بر آب شده است.

** آذربایجان شرقی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها بوده و بخشی دیگر مربوط به مسائل داخلی است، تاکید کرد: بن بست و مشکل غیرقابل حل در کشورمان وجود ندارد و رفع مشکلات مردم کار جهادی و تلاش فوق العاده می‌طلبد.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: دولت مردان به مشکلات اقتصادی مردم واقف هستند، اما مبارزه در جنگ اقتصادی نیاز به تصمیم‌گیری‌های کلان، قاطع و راهگشا دارد .

**کرمانشاه
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه از اول انقلاب تحریم و مشکلات اقتصادی وجود داشته گفت: همواره با قدرت تمام و پیروی از فرهنگ عاشورایی در برابر استکبار ایستادگی کرده ایم و هم اکنون موقعیت بالا و عظمت این نظام در برابر جهانیان غیرقابل انکار است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: دشمن می خواهد تصویر غلطی از انقلاب اسلامی به همگان نشان دهد و چنین تلاشی در اشکال و ترفندهای گوناگون از وی دیده شده که بی نتیجه خواهد ماند.
وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز 50 سال آینده به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: کارشناسان، علما و نخبگان متعددی با رعایت شاخص های اسلامی و انقلابی بر روی تدوین این سند در حال کار و فعالیت هستند.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به دیدار اخیر نخبگان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سال های پس از انقلاب با وجود مشکلات و سختی های بسیار، پیشرفت های فوق العاده ای در زمینه های متعدد به دست آمده که باید همواره به بیان آن پرداحت.
وی از نیاز کشور به پیشرفت علمی به عنوان یکی دیگر از مهم ترین توصیه های رهبری به نخبگان اشاره کرد و گفت: اگر این هدف محقق نشود تهدید دشمن جایگزین آن خواهد چرا که علم قدرت به همراه دارد.

** بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: هیچ حکومتی نه به درد ایران می خورد و نه دلش برای مردم این کشور می سوزد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: تنها راهکار این است که باید با گرسنگی و تشنگی بسازیم و روی پای خود بایستیم و با مقاومت، دشمن را نابود کنیم.
وی ضمن محکوم کردن جنایات سعودی ها در جهان اظهارداشت: آن ها یک انسان آزاده را به جرم آزادی می کشند، برای نابودی مردم کشورهای بحرین، یمن و عراق برنامه ریزی می کنند و به تحریم ها علیه مردم ایران کمک می کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: نظام تبلیغات جهانی و سازمان ملل زمانی که سعودی ها در بحرین شیخ نمر را به شهادت رساندند، هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند و در واقع این سازمان مرده است و خود، مجوز جهانی برای جنایت های آن ها را صادر می کند.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: سازمان ملل، سازمان ترامپ است چرا که به همراه منابع و مرکزهای جهانی علیه جنایت های آل سعود سکوت کرده اند.

**بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: رهبری با ارائه سند 'الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت' در شرایط کنونی اقتصاد، امید و نشاط را به جامعه دادند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: ایجاد این سند کار بسیار بزرگ است که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان به مهمی آن پی خواهند برد.
وی افزود: این سند برای 50 سال آینده کشور تهیه شده است که به عنوان الگو، چراغ راهنما خواهد بود. برای تدوین آن هفت سال شمار زیادی از نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان زحمت کشیده اند.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در این سند الگویی برای پیشبرد ایران اسلامی تا 50 سال دیگر ارائه شده است اظهار داشت: بر اساس این سند، کشور را به پیش می بریم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این سند دارای پیام های مهم از جمله اقتدار، دوری از روز مرگی، اعتماد به نخبگان و امید است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات رهبری در نشست با نخبگان اشاره ای کرد و گفت: دولتمردان از نخبه ها در مدیریت میانی کشور استفاده کنند، هم اکنون باید از فکر و استعداد و همچنین خلاقیت نخبگان برای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف بهره برد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40566

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402