پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 16:52:24 GMT
کد خبر : 40544       تاریخ : 1397/07/26 10:34:53
آموزش و پرورش دانش آموزان را با مساجد آشنا کند

آموزش و پرورش دانش آموزان را با مساجد آشنا کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آشنایی دانش آموزان با مراکز فرهنگی مانند مسجد را از جمله وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: حضور دانش آموزان در مساجد موجب بیمه شدن آنها در مقابل آسیب های اجتماعی و اخلاقی می شود.

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، در قم با تاکید بر تلاش مساجد و مراکز فرهنگی برای ایجاد جذابیت به منظور جذب سنین مختلف تصریح کرد: مساجد باید برنامه های متنوعی متناسب با همه سنین داشته باشند.
وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش باید هماهنگ با آموزه های قرآنی باشد گفت: نام گذاری این وزارت خانه به نام آموزش و پرورش توجه به آموزه های قرآنی است، چراکه تعلیم و تربیت از هم جدا شدنی نیست و اگر تنها به یک بعد آن توجه شود فاجعه رقم می خورد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ارائه آموزش به اولیای دانش آموزان باید از جمله برنامه های آموزش و پرورش باشد اظهار داشت: دانش آموزان باید در کنار آموزش علم از نظر اخلاقی نیز تربیت شوند که تحقق این امر در گرو آموزش اولیا و تغییر نگرش آنهاست.
وی با اشاره به این که از منظر قرآن، هدف انبیا تزکیه و تعلیم است، گفت: باید ضرورت توجه به 2 بُعد آموزش و تربیت را به خانواده ها آموزش داد، چراکه تنها توجه به جنبه آموزشی موجب می شود تا دانش آموزانی تربیت که در آینده با آسیب های اجتماعی دست به گریبان شوند.
وی، فضای مجازی بی بند و بار را از جمله آسیب های بزرگ جامعه امروز دانست و افزود: این فضا دارای آسیب های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی است.
وی گفت: باید دانش آموزان و اولیای آنها نسبت به کارکردهای آسیب زای فضای مجازی توجیه شوند، چراکه تمرکز دشمن در این فضا، گسترش فعالیت های مخرب سیاسی و اجتماعی است.
آیت الله مکارم شیرازی، سرعت انتقال اطلاعات مخرب را از دیگر آسیب های امروز برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی خاری در چشم همه دشمنان شده است و چون خاور میانه مرکز پر منفعتی برای آمریکایی هاست، آنها ایران را مانع چپاول ذخایر این منطقه می دانند، به همین دلیل برای به زانو کشیدن ایران، به دنبال منحرف کردن جوانان از منظر اخلاقی هستند تا از این راه فرصتی برای ضربه زدن فراهم کنند.
وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: انتقال فرهنگ غربی در قالب برنامه ها و اسناد مختلف از دیگر آسیب ها و تهدیدهای امروز است.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که قسمت مهم شکل گیری فکری و اخلاقی انسان در دوران کودکی و نوجوانی رقم می خورد خاطرنشان کرد: دانش آموزان امانت جامعه هستند که به آموزش و پرورش سپرده شده اند و به همین دلیل باید نسبت به تربیت و آموزش صحیح آنها اهتمام ویژه شود.
سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40544

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402