سه شنبه 4 اردیبهشت سال 1403 Tue, 23 Apr 2024 18:16:23 GMT
کد خبر : 39645       تاریخ : 1397/07/07 11:29:01
معرفی نیاز نیازمندان به توان توانمندان/ تکثیر مهر در سایه

معرفی نیاز نیازمندان به توان توانمندان/ تکثیر مهر در سایه

سایه، سامانه اینترنتی و نوین جمع‌آوری اطلاعات نیازمندان جهت ارائه به توانمندان است تا به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان توان ارائه شده به دست نیازمندان برسد.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ گاهی وقت‌ها می‌توان پا را فراتر از حرف نهاد و به منحصه عمل رساند، گاهی می‌توان بیش‌تر از دلسوزی، همدردی و احسان کرد و گره‌ای را گشود، گاهی می‌شود واسطه خیر شد حتی اگر توان خیررسانی نداریم که همه این‌ها رسم مسلمانی است. 

سایه، سامانه اینترنتی و نوین جمع‌آوری اطلاعات نیازمندان جهت ارائه به توانمندان است که توسط مؤسسه ترنم صبح سپید مدیریت و پشتیبانی می‌شود. گروه‌های مختلف از نیازها توسط خیریه‌های عضو سایه بررسی و ثبت می‌شوند تا توانمندانی که توانشان را به سیستم سایه معرفی می‌کنند به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان بتوانند نیاز مرتبط با توانشان را شناسایی کنند، که پس از انتخاب نیاز توسط فرد توانمند از طرف خیریه مربوطه ارتباط با فرد توانمند برقرار می‌شود و توان ارائه شده به دست نیازمند می‌رسد.

نفیسه حبیبی، مدیر اجرایی سامانه سایه در گفت‌وگو با ایکنا؛ به جزئیات طرح حمایت اجتماعی سایه اشاره و عنوان کرد: سایه سامانه‌ای برای رساندن توان توانمندان به نیاز نیازمندان است به نحوی که توانمندان با مراجعه به پایگاه اطلاع رسلانی سایه می‌توانند نیازهای احصا شده نیازمندان را مشاهده و یا براساس نیاز موجود و یا توانمندی خودشان، کمک‌های نقدی، وسیله و یا کالای نو و یا دست دوم سالم خود را اعلام کنند.

حبیبی با بیان اینکه سایت سایه نه تنها مورد استفاده خیران و عموم مردم است بلکه امکان و فضایی را در اختیار مراکز خیریه قرار می‌دهد، گفت: در بخش مدیریتی سایت این امکان وجود دارد که مراکز خیریه بتوانند مرکز خود را ثبت کنند و تا کمتر از ۲۴ ساعت از سوی مرکز با آنان تماس گرفته شود تا پس از توافق مدیریتی، یک پنل دریافت کنند که بتوانند نیازمندان و نیازهای آن‌ها را معرفی کنند.

وی کالا، خدمات آموزشی، خدمات درمانی، مالی، امکانات و شغل و استخدام را شش سطح ارائه خدمات از سوی سامانه سایه برشمرد و اظهار کرد:  خیریه‌ها می‌توانند افرادی که توان کار کردن دارند را نیز به سایه معرفی کنند تا صاحب کاران که نیاز به نیروی انسانی دارند، از این طریق، جذب نیرو کنند.

مدیر اجرایی سامانه سایه با بیان اینکه فعالیت‌های این سامانه فارغ از محدوده‌های جغرافیایی است و سرعت عمل بیشتری در انتقال کمک‌های مردمی به دست نیازمندان دارد، عنوان کرد: سایه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به صورت شفاف به ارائه گزارش به توانمندان و معرفی مسیری که احسان آنان طی کرده تا به دست نیازمندان برسد، بپردازد.

حبیبی حفظ کرامت نیازمندان را اصل اساسی طرح سایه دانست که بر اساس استانداردهای خاصی دنبال می‌شود و گفت: فعالیت سایه به صورت رسمی از ابتدای سال جاری آغاز شده است، اما پیش از آن تحقیقات مربوط به محرومیت‌زدایی و مدل‌های اجرایی رفع فقر در سایر کشورها را آغاز کرده بود.

 

سایه

حبیبی پرداخت‌ها در سامانه اینترنتی سایه را بر مبنای قوانین و آئین‌نامه‌های موجود در تجارت الکترونیک و با رعایت کامل تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: همچنین خدمات و محتویات این سایت براى استفاده شخصى و غیرتجارى مشتریان عرضه شده است و مالكیت معنوی اطلاعات موجود در آن متعلق به این سامانه بوده و هر گونه سوء‌استفاده از این اطلاعات پیگرد قانونی دارد.

حبیبی فعالیت سامانه سایه را به نوعی ساماندهی فعالیت‌های مؤسسات خیریه برشمرد و اظهار کرد: در آینده نزیک تصمیم داریم نسبت به امتیازبندی و استاندارد‌سازی مؤسسات خیریه نیز اقدام کنیم.

حبیبی سامانه سایه را یک پروژه دانشجویی و غیردرآمدزا خواند که متحمل هزینه‌هایی همچون سرور، برق، تلفن، اینترنت، اجاره دفتر، نیروی انسانی، تبیلغات و... است و گفت: تمام این هزینه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=39645

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402