جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 11:52:04 GMT
کد خبر : 33616       تاریخ : 1397/06/12 14:54
اعلام فراخوان آثار سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی

اعلام فراخوان آثار سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی

اعلام فراخوان آثار سومین جشنواره رسانه‌های دیجتال علوی و رونمایی از پوستر این رویداد صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انجام شد.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ نشست سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی، صبح دوشنبه ۱۲ شهریورماه در محل رسانه‌های دیجیتال و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مرتضی موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی موضوعات: اخلاق، عدالت و توسعه، کار و تولید، بیت‌المال، وحدت، تربیت، دشمن‌شناسی و حکومت در هفت بخش: ۱- کلیه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و تلفن همراه، ۲-بازی و سرگرمی دیجیتال، ۳-پایگاه‌های اینترنتی، ۴-شبکه‌های مجازی و صفحات شبکه‌های اجتماعی، ۵- هنرهای دیجیتال، ۶- تولیدات چندرسانه‌ای شامل پویانمایی و پادکست، ۷- فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال شامل پویش‌های مردمی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار پایان آبان ماه ۹۷ و زمان اعلام نتایج، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) است، نکته حائز اهمیت این است که در این دوره از جشنواره، تجربه‌ای جدید یعنی بحث داوری مردمی مطرح است، به این منظور به افراد متقاضی برای داوری، آموزش‌های تخصصی در زمینه‌‌های زیبایی شناسی داده می‌شود، همچنین زیرساخت‌هایی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و می‌توانند به شکل مستمر به عنوان فرهنگ‌یار در کمک وزارت ارشاد باشند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اهداف ما از این جشنواره مقطعی نیست و قصد اصلی ما در سال حمایت از تولید داخلی، حمایت از کسانی است که ظرفیت تولید محصولات دیجیتالی باکیفیت دارند و به این منظور با تولیدکنندگان این جشنواره و داوران مردمی آن به گونه‌ای ارتباط برقرار می‌کنیم که این ارتباط پس از جشنواره، برقرار بماند.

موسویان در ادامه گفت: افرادی که پیش‌تر با ما همکاری داشتند، دارای شناسنامه می‌شوند و به عنوان فردی که دارای مجوز فعالیت فرهنگی هستند فعالیت خود را گسترش می‌دهند و حتی ممکن است به شخصیت حقوقی تبدیل شوند و کسب و کاری راه بیندازند.

وی همچنین یادآور شد: در این جشنواره، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، مجتمع دیجیتال امام حسن مجتبی(ع)، بنیاد بین‌المللی غدیر و موسسه آفرینش‌های غدیر ما را کمک می‌کنند.

در ادامه این نشست، حبیبی، دبیر سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی اظهار کرد: در سال ۹۵ دبیرخانه دائمی جشنواره تاسیس شد زیرا مساله امامت و ولایت یکی از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی است، امروز هم مشاهده می‌کنیم در فضای جنگ رسانه‌ای که حتی سرنوشت اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده، ولایت فقیه به عنوان ستون انقلاب تحت هجمه است، چنین جشنواره‌ای امروز باید در اولویت باشد زیرا نه تنها اعتلای نام حضرت علی(ع) و سیره ایشان است بلکه به تحکیم اندیشه امامت و ولایت و ثمره آن یعنی ولایت فقیه می‌انجامد.

وی افزود: همه ما به نوعی درگیر فضای مجازی هستیم پس جا دارد همگی به عنوان کارشناسان رسانه و خبرنگار در گروه‌ها و کانال‌های خود مردم را به شرکت در جشنواره دعوت کنیم و در زمینه نمره دادن به آثار نیز مشارکت داشته باشیم.

در پایان این نشست کوتاه از پوستر سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی توسط رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی به عمل آمد.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی در سال ۸۹ و دومین دوره آن در سال ۹۴ برگزار شده بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر از سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی و مشارکت در آن به آدرس اینترنتی دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی Alavimf.ir مراجعه کنند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=33616

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402