جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 05:02:52 GMT
کد خبر : 22672       تاریخ : 1397/02/24 16:41
همایش استانی مبلغین مذهبی مدارس برگزار شد
صبح امروز؛

همایش استانی مبلغین مذهبی مدارس برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تمدن اسلامی هدف هر نظام برخاسته از متن اسلام و تنها راه نجات بشریت از اضلاعی برخوردار است که یکی از مهمترین اضلاع این تمدن توسعه و پیشرفت در حوزه علم و فناوری و رسیدن به خودکفایی و تولید و مرجعیت علمی است.

به گزارش مبشرین، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان مذهبی مدارس استان بوشهر در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) به موضوع تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: تمدن اسلامی هدف هر نظام برخاسته از متن اسلام و تنها راه نجات بشریت از اضلاعی برخوردار است که یکی از مهمترین اضلاع این تمدن توسعه و پیشرفت در حوزه علم و فناوری و رسیدن به خودکفایی و تولید و مرجعیت علمی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: این یکی از ارکان مهم ایجاد این تمدن است و بُعد دیگر آن نهادینه کردن فرهنگ اصیل انسانی چه در حوزه فردی انسان و چه در حوزه جامعه و اجتماع است.

آیت الله صفایی بوشهری دیگر اضلاع تمدن اسلامی را مدیریت کارآمد و اجتماعی، مدیریت در ثمر و بازتولید پروژه نوین و بروز و بلکه فوق روز و تلاش و جهادگری تمامی ارکان مدیریتی در راستای تحقق این تمدن عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در تمامی این اضلاع نقش راهبردی و استراتژیک دارد به همین دلیل در عرصه بررسی های مهندسی تمدن تمامی تئورسین های تمدن قائل به این هستند که مهمترین مرکز مهندسین تمدن اسلامی آموزش و پرورش است چون هم آموزش شکل می گیرد و هم در حوزه معماری آموزشی علم، یک فرد 12 سال در بهترین سن آموزش قرار دارد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: به همین جهت در عرصه علم باید چنان عمل کنیم که دانش آموزان دارای اندیشه تولید علم و مرجعیت علم باشند و این با هدایت های مقام معظم رهبری در جنبش نرم افزاری شدنی است.

آیت الله صفایی بوشهری رشد علمی کشور را 13 برابر حد متوسط جهان دانست و تصریح کرد: در رکن دوم تمدن اسلامی که عرصه فرهنگ و پرورش شخصیتی این فرهنگ است، نقش آموزش و پرورش مهم و راهبردی می باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم شخصیت های پرورش یافته ای داشته باشیم باید آموزش و پرورش اسلامی از حیث مدیریتی و نگاه جمعی درعرصه های چالش زای حوزه اجتماعی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شخصیت هر انسان دارای یک بازه زمانی خاص است، هر چند که بخشی از آن ژنتیکی است، اما تمامی روانشناسان جهان قالب شکل گیری شخصیت انسان را از دوره هفت الی 18 سالگی عنوان می کنند یعنی همان زمانی که فرزندان در آموزش و پرورش هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه معماری شخصیت هر انسان در دوران تحصیل در آموزش و پرورش است، گفت: بنابراین آموزش و پرورش عرصه پرورش و شخصیت هر فرد است.

 

یادآور می شود: همایش تجلیل از مبلغین مذهبی مدارس بوشهر، پیش از ظهر امروز با سخنرانی امام جمعه بوشهر و با حضور مدیران آموزش و پرورش و حوزه های علمیه و 300 تن از مبلیغین مدارس در سالن همایشهای کانون امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد.

 

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=22672

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402