جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 19:14:12 GMT
کد خبر : 18014       تاریخ : 1396/12/25 24:13
 آیت‌الله صفایی‌بوشهری: مسئولان از تجمل‌گرایی و امور غیرانقلابی پرهیز کنند

آیت‌الله صفایی‌بوشهری: مسئولان از تجمل‌گرایی و امور غیرانقلابی پرهیز کنند

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به خدمت‌گزاری صادقانه مسئولان به مردم گفت: مسئولان در هر رده و مقام ضمن خدمت‌گزاری صادقانه به مردم از تجمل‌گرایی و امور غیرانقلابی پرهیز کنند.

به گزارش مبشرین، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در آخرین نماز جمعه امسال توجه مردم و مسئولان را به آموزه‌ سبک زندگی اسلامی جلب می‌کنم چراکه عاقبت و پایان هر موضوع و مقطعی در زندگی باید در راستای رضایت پرودگار عالم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شرط تحقق وعده خدا ادای وظیفه بر اساس تکلیف الهی است گفت: اگر وظیفه و رسالت خود بر اساس تکلیف الهی عملی شد خداوند وعده خود را محقق می‌کند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان بر پایه ایمان الهی و تقوا بیان کرد: تمام مسئولان آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی که نظام تربیتی دانش‌آموزان و دانشجویان بر عهده دارند باید این مهم بر پایه ایمان، صبر، تقوا و احسان قرار داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر فراهم شدن جامعه ایمانی، تقوایی و پربصیرت تصریح کرد: جوانان که نقش مهم و تاثیرگذاری در لایه‌های مختلف اجتماع و جامعه دارند امروز در شرایط فوق‌العاده‌ای نسبت به زمان‌های گذشته قرار دارند چراکه بخش عظیمی از جوانان انقلابی هستند و باید به آنان اعتماد شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر تکریم و احترام به نیروهای انقلابی و جوانان گفت: جوانان در عرصه‌های گوناگون  از جمله دفاع مقدس،علم و فناوری و دیگر عرصه‌ها از جایگاه مهمی برخوردار هستند که در این عرصه‌ها حماسه‌ها آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جوانان در مقابله با تروریست بین‌الملل در داخل و در عرصه سازندگی خوش درخشیدند افزود: جوانان بسیجی در عرصه‌های گوناگون فداکاری و حماسه آفرین هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه توفیقات ایران و ایستادگی در برابر آمریکا، انگلیس و جبهه استکبار مرهون مجاهدت‌های نیروهای انقلابی است خاطر نشان کرد: نیروهای انقلابی با فداکاری و ایثار نگذاشتند جبهه استکبار به اهداف خود دست یابد چراکه انواع توطئه‌ها در عرصه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اجرای و عملیاتی کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر خدمت‌گزاری صادقانه به مردم افزود: مسئولان در هر رده و مقام ضمن خدمت‌گزاری صادقانه به مردم  از تجمل‌گرایی و امور غیرانقلابی پرهیز کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید عملأ خدمت‌گزار مردم باشند تاکید کرد: پست و مقام فرصتی برای خدمت‌گزاری به مردم است که مسئولان برای تحقق این مهم باید افتخار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر پرهیز مسئولان از مسائل حاشیه‌‌ای بیان کرد: مبارزه با فساد باید سرلوحه کار مسئولان باشد چراکه هر مسئولی در هر رده و مقامی مبارزه با فساد انجام ندهد کمک به ترویج فساد و مفسدان کرده و هر گونه کوتاهی آنها در مقوله مبارزه با فساد به منزله سهیم شدن با مفسد است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سال آینده باید  توسط مسئولان عدالت در جامعه گسترش یابد افزود:  با تلاش مسئولان سال آینده باید  عدالت بیش از پی در جامعه نمایان و گسترش یابد و مشکل اشتغال، معیشت  و وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد.

امام جمعه بوشهر انعقاد تفاهم‌نامه راه آهن بوشهر-شیراز را یکی از موفقیت‌ها دانست و بیان کرد: اجرا این پروژه که قرارداد آن به‌تازگی منعقد شده می‌تواند در توسعه استان بوشهر نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه انرژی نیز سرمایه گذاری‌های خوبی در استان شکل گرفته تصریح کرد: این مهم می‌تواند سرعت توسعه استان را شتاب دهد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری میز خدمت در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: برگزاری چنین شرایط برای دیدار مردم و مسئولان در فضایی صمیمانه و آرام در سطح کشور زبانزد شده و بازتاب خوبی داشته است که در این راستا از مردم و مسئولان قدردانی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر جهادی عمل کردن در رفع مشکل بیکاری افزود: برای تحقق اشتغال جوانان و رفع بیکاری باید سال آینده جهادی عمل شود تا مطالبات خانواده‌ها در این راستا محقق شود.

امام جمعه بوشهر از مسئولان فرهنگی استان بوشهر خواست در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برنامه‌هایی مورد نیاز جوانان تدوین و اجرایی کنند./تسنیم


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=18014

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402