پنج شنبه 30 فروردین سال 1403 Thu, 18 Apr 2024 11:38:59 GMT
کد خبر : 16923       تاریخ : 1396/12/21 24:33
آیا روز قرآنی استان بوشهر به اهداف خود رسید؟

آیا روز قرآنی استان بوشهر به اهداف خود رسید؟

چند سالی که به ابتکار آیت الله صفایی بوشهری، 16 اسفند که مصادف است با سالروز وفات آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی «کاتب قرآن رمزدار»، به عنوان روز قرآنی بوشهر انتخاب شده است.

به گزارش مبشرین، استان بوشهر به عنوان اولین و تنها استانی که یک روز درسال به عنوان روز قرآنی دارد، از سال 1394 شاهد برگزاری آیینی به همین مناسبت در چنین روزی است.

این روز چنان از اهمیت بالایی برخوردار است که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، به عنوان رئیس شورای توسعه فعالیت های قرآنی در آخرین جلسه این شورا صراحتا به آن اشاره کرد و گفت: روز قرآنی استان طوری برنامه ریزی و اجرا شود که مردم در آن روز با قرآن زندگی کنند و این روز الگویی برای تمام ایام سال شود.

اما در سه سالی که از شروع برگزاری این مراسم میگذرد، چنین اتفاقی نیافته و این بزرگداشت عملا تبدیل به ارائه گزارش عملکرد، سخنرانی و تقدیر شده است.

در این سالها، از طرفی برخی موسسات و فعالین قرآنی از نحوه اجرای چنین روز بزرگی، گله هایی را در خصوص نحوه اطلاع رسانی، اجرا، انتخاب برترین ها و... مطرح می کنند. و از سوی دیگر دست اندرکاران نیز عدم اختصاص بودجه برای این امر، همزمانی با برنامه های گرامیداشت «روز بوشهر» و عدم توجه بزرگان قرآنی استان به دعوتنامه شرکت در جلسات تصمیم گیری را دلایلی برای عدم برگزاری بهتر آن مطرح می کنند.

استان بوشهر با اجرای موفق و تاثیر گذار کنگره بین المللی«بوشهر، دو قرن مقاومت در برابر استعمار» نشان داده، پتانسل بسیار بالایی در اجرای چنین مراسم هایی دارد، امید است در سالهای آینده با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ، و با همکاری همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان، آئینی برای روز قرآنی بوشهر، درخور شان و نام آن اجرا شود.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=16923

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402