پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 20:14:36 GMT
کد خبر : 15488       تاریخ : 1396/10/18 17:21
کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس برگزار می‌شود

کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس برگزار می‌شود

امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس گفت: یکی از آثار مهم برگزای این کنگره، طراحی و تنظیم سند چشم انداز توسعه دشتستان است.


  •  

به گزارش مبشرین، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس با عنوان «به شهادت سکوت» با بیان اینکه تاریخ هر قوم شناسنامه آن سرزمین است اظهار داشت: اگر شناسنامه و هویت این سرزمین مخدوش شود یا از بین رود، این قوم جایگاهی در فضای آماری جهان نمی‌تواند اظهار وجود کند.

امام جمعه بوشهر، دشتستان را یک منطقه فوق العاده مهم، تاریخی و اثرگذار در ایران به ویژه جنوب ایران دانست و تصریح کرد: متأسفانه تاریخ باشکوه این منطقه به سبب عواملی، مسکوت و مخفی مانده و ارائه نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه واکاوی تاریخ یک قوم، هویت بخشی به نسل کنونی و آینده است گفت: منطقه دشتستان و تاریخ آن یک گنج غیرمکشوفی است که مظلوم واقع شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دشتستان از لحاظ استراتژیک قلعه استان بوشهر است افزود: بزرگی تاریخ دشتستان باید بهره‌برداری شود و به مردم به خصوص جوانان عرضه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دشتستان دارای عالمان، سرداران، مردان و زنان بزرگی است تصریح کرد: باید درب گنج تاریخ  دشتستان که هویت تاریخی ملت  ما است را برای مردم به ویژه جوانان استان بوشهر باز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اطلاع رسانی برگزاری کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس را بسیار مهم دانست و گفت: در این کنگره بیش از آنی که کار هویت یابی شود باید آن را به صورت نهادینه اطلاع رسانی کنید که جامعه متوجه این تاریخ شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه این کنگره می‌تواند آثار بسیار زیادی داشته باشد، خاطر نشان کرد: یکی از آثار و برکات برگزاری کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس، می‌تواند طراحی و تنظیم سند چشم انداز توسعه دشتستان باشد.  

 کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس با عنوان «به شهادت سکوت»، طی روزهای 28 و 29 دی ماه در کاروانسرای مشیرالملک برازجان برگزار می‌شود./تسنیم


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=15488

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402