جمعه 7 اردیبهشت سال 1403 Fri, 26 Apr 2024 00:54:58 GMT
کد خبر : 15431       تاریخ : 1396/10/15 10:04:39
بازخوانی واکنش رهبر انقلاب به شهادت شیخ نمر

بازخوانی واکنش رهبر انقلاب به شهادت شیخ نمر

رهبر معظم انقلاب پی اعدام شیخ نمر در بیاناتی فرمودند: بلاشک؛ سیاست‌گذاران، مجریان و سیاست‌سازان تردیدی نداشته باشند این خون دامن آن‌ها را خواهد گرفت و پدرشان را در خواهد آورد.

به گزارش مبشرین، شیخ باقر النمر از مجتهدان والامقام جهان تشیع و از فعالان فرهنگی و سیاسی عربستان محسوب می‌شد. وی از خاندان نمر بن عائد بن عصیفان بود؛ این خاندان چند قرن پیش از نجد به شهر شیعه‌نشین عوامیه مهاجرت کرده است و شیخ نمر نیز در سال 1379 قمری، مصادف با 1959 میلادی در آنجا نیز به دنیا آمد.

شیخ نمر که تحصیلات خود را در ایران و سوریه نزد اساتید بنام سپری کرده بود، پس از بازگشت به عربستان، مرکز مذهبی «الإمام القائم» را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای «مرکز اسلامی» در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود. وی در سخنرانی خود در فوریهٔ سال 2009 به مقامات سعودی هشدار داد که اگر شأن و حیثیت ما به ما بازگردانده نشود، من شیعیان را به جدایی از عربستان فرا می‌خوانم. کرامت ما مهم‌تر از تمامیت کشور است. شهید شیخ باقر نمر در انتقاد از دولت عربستان در یک سخنرانی گفت: اگر یک کشور خارجی مسئول اعتراض‌های شیعیان است، چرا به آن کشور حمله نمی‌کنید؟ چرا به ما بدبخت‌ها حمله می‌کنید؟ به مسئول اصلی و اگر منظورتان ایران است، به ایران حمله کنید و ببینید چقدر توانش را دارید؟!

بالاخره در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت و در روز چهارشنبه 15 اکتبر 2014 دادگاه جنایی عربستان سعودی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم و در 2 ژانویه 2016 اعدام شد. اعدام شیخ نمر شورش‌های داخلی مردم عربستان علیه نظام منحوس آل سعود را در پی داشت و باعث شد رهبران و مراجع جهان اسلام این اقدام را محکوم کنند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در یک سخنرانی اعدام شیخ نمر را محکوم کردند و فرمودند:

 

«...قتل انسان عالم و آمر به معروف و ناهی از منکر که دارای تعصب دینی و غیرت دینی بود را شهید کردند. این جنایت بزرگی است. اما اینکه خطاست به خاطر اینکه این خون دامن آنها را خواهد گرفت بلاشک؛ سیاست‌گذاران، مجریان و سیاست‌سازان تردیدی نداشته باشند این خون دامن آن‌ها را خواهد گرفت و پدرشان را در خواهد آورد. خدای متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد. کسانی که مدعی حقوق بشرند، چرا خفه خون گرفتند و حرف نمی‌زنند؟ کسانی که مدعی آزادی و دموکراسی هستند، چرا از چنین دستگاهی حمایت می‌کنند. دنیاو جهان اسلام نسبت به این مسأله باید احساس مسئولیت کنند...»

منبع: تسنیم


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=15431

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402