پنج شنبه 6 اردیبهشت سال 1403 Thu, 25 Apr 2024 05:01:42 GMT
کد خبر : 10122       تاریخ : 1396/05/26 11:10
 آئین تکریم و معارفه امام جمعه چغادک برگزار شد
با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری؛

آئین تکریم و معارفه امام جمعه چغادک برگزار شد

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، نماز ولایت‌مداری است گفت: مسئولان برای حل مشکلات‌ ستاد نماز تلاش کنند.

به گزارش مبشرین، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه امام جمعه چغادک، با اشاره به اینکه مردم ولایت‌مدار چغادک در عرصه‌های دینی و مذهبی نقش پرتلاشی دارند اظهار داشت:مردم شهر چغادک همواره در خط ولایت‌مداری بوده‌اند که از زحمات امام جمعه این شهر که منشاء کارهای خوب و نوآوری‌های بسیار و تاثیرگذاری بوده قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام سید مجید موسوی، حجت‌الاسلام خدری را به عنوان امام جمعه چغادک معرفی کرد و افزود: برای این روحانی برجسته که از چهره‌های ولایی است بوشهر آروزی توفیق دارم و از مسئولان درخواست می‌شود  همانگونه که  یاری‌گر حجت‌الاسلام موسوی بودند وی را یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) رسالت و وظیفه همه مسلمانان است اظهار کرد: نماز جمعه تنها دو خطبه و دو نماز نیست بلکه نماز جمعه نماز ولایت، نماز مومنان، نماز اهل ایثار و نماز ولایت‌مداران  و از بهترین اعمال مسلمانان است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه خداوند در چند مورد گناهان انسان را می ‌بخشد گفت: یکی از آنها نماز جمعه است چرا که، کسانی که به نماز جمعه می‌روند گویا دوباره زندگی را آغاز کرده‌اند، چون که گناهان آنان پاک می‌شود و این فرصتی است که خداوند نصیب انسان کرده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نماز جمعه  نماز ولایت‌مداری است که خداوند به جهانیان هدیه داده ‌تصریح کرد: چون که نماز جمعه در زمان غیبت امام زمان(عج) از جانب ولی فقیه و نائب بر حقش مدیریت می‌شود، پس همه باید در برپایی و شرکت در این فریضه الهی کوشا باشیم.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر مشارکت مسئولان در حل مشکلات‌ ستاد نماز جمعه چغادک افزود: از مسئولان فرمانداری، بخشداری و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه  بوشهر درخواست  می‌شود که برای حل مشکلات ستاد نماز جمعه شهر چغادک تلاش کنند.

امام جمعه جدید شهر چغادک نیز در این راستا ضمن ادای احترام به شهدای مدافع حرم بویژه شهید حججی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل نماز جمعه از برکات بسیار عظیم انقلاب است، گفت: پذیرش این مسئولیت مهم برای  اینجانب  که وظیفه خدمت به حوزه های علمیه استان را نیز بر عهده دارم کاری سخت و طاقت فرسا است.

 حجت‌الاسلام رضا خدری با بیان اینکه امام جمعه در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی رسالت مهمی دارد افزود: با توجه به شناختی که  از سختی‌های  این راه داشتم از پذیرش چنین مسئولیتی اکراه  داشتم و اجتناب می‌کردم  ولی با توجه به  اینکه  این جایگاه در حفظ و تقویت انقلاب عظیم اسلامی وظیفه‌ای بزرگ  است در این عرصه مهم وارد شدم.

وی  ضمن تشکر از 12 سال فعالیت حجت‌الاسلام موسوی در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی، خاطر نشان کرد: اکنون که این مسئولیت  مهم متوجه اینجانب شده با افتخار بار آن را به دوش می‌کشم و سختی‌ها، دردها و رنج هایش را به جان می‌خرم و از  آیت‌الله صفایی بوشهری که به من اعتماد کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم بر اساس راهنمایی‌هایشان در گسترش بیش از پیش ارزشهای دینی در این شهر موفق باشم.

امام جمعه سابق شهر چغادک در این آئین گفت: قریب به 9 سال و در 3 دوره مسئولیت امام جمعه شهر چغادک را عهده‌دار بودم و به خاطر مشغله کاری در سال 94 اعلام کردم که قصد تمدید قرارداد ندارم ولی به سبب پیگیری‌های مردم واعلام نظر شورای سیاست گذاری در این مسئولیت باقی ماندم.

حجت‌الاسلام سید مجید موسوی با بیان اینکه فرصت بزرگی همچون عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در استان بوشهر وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: بنده در شهر چغادک از فرصت استفاده کردم و افرادی که از مسجد و اهل بیت(ع) فاصله داشتند را جذب نکردم که سبب  تغییر چهره شهر و نام گرفتن این شهر به نام عاشورائیان شد.

وی با بیان اینکه شعله‌ور شدن شور حسینی در جوانان چغادک سبب کاهش جرائم شده است افزود: طبق اعلام فرمانده کلانتری شهر چغادک که رصد دوربین‌های شهر را برعهده دارند، ایجاد جنب و جوش در جوانان و خدمت به اهل بیت(ع) و شعله‌ور شدن شور حسینی در این جوانان سبب کاهش جرائم دراین شهر شده است.

در این آئین مسئول ستاد نماز جمعه شهر چغادک به تشریح فعالیت‌های این ستاد پرداخت و گفت : با کمترین امکانات از 23 اسفند 1387 تا کنون در مدت 9 سال  440 نماز جمعه در شهر چغادک بر پا شده که در این راستا از زحمات حجت الاسلام موسوی قدردانی می‌شود.

محمد بیات با اشاره به اینکه در مراسم زیارت اربعین حسینی حدود 5 هزار نفر از شهروندان  چغادکی با پای پیاده عازم کربلا می‌شوند افزود: این مهم به سبب  تلاشهای امام جمعه  چغادک در مقوله فرهنگ بوده که چغادکی‌ها را به عنوان طلایه‌داران استان بوشهردر کشور بی نظیر کرده است.

وی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته 7300 متر زمین برای ساخت مصلی نماز جمعه با زیر بنای 4 هزار متر مربع اهداء شده که به سبب کمبود اعتبارات فقط تاکنون 12 هزار تن مصالح برای زیر سازی آن انجام شده است./تسنیم


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=10122

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402