پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 18:56:30 GMT
کد خبر : 10105       تاریخ : 1396/05/25 17:32:2
نفرات برتر مسابقات قرآن استان بوشهر به  اردوی آمادگی اعزام می شوند + برنامه‌های آموزشی رشته‌های مختلف

نفرات برتر مسابقات قرآن استان بوشهر به اردوی آمادگی اعزام می شوند + برنامه‌های آموزشی رشته‌های مختلف

دوره ارتقای سطح نفرات برتر مسابقات قرآن استان بوشهر برگزار می‌شود. در دوره آمادگی مرحله کشوری چهلمین مسابقات قرآن، کارگاه‌های متعددی در بخش‌های تجوید، صوت، لحن و ... تدارک دیده شده است.

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام محمدیان در نشست با فعالان قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: اردوی آمادگی راه یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور ارتقاء سطح حفاظ و قاریان ممتاز کشور با هدف آمادگی شرکت‌کنندگان برای ورود به مسابقات و ارتقای سطح دانش آنها به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به مسابقات سراسری قرآن کریم این اردوی آموزشی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان خاطرنشان کرد: این کلاس‌های آموزشی در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت، ترتیل و دعاخوانی ( برادر و خواهر) با حضور اساتید و داوران بین المللی برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره با ارزش ۱۶ جلسه آموزشی به مدت دو روز در روزهای ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه برای برادران و از ۳۱ مرداد تا اول شهریور ماه برای خواهران در مجتمع فرهنگی آموزشی آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری اردو

سومین دوره اردوی آمادگی ویژه شرکت‌کنندگان در مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم،‌ طی روزهای آینده در استان قم آغاز می‌شود. بر همین اساس برنامه‌های آموزشی رشته‌های مختلف به شرح زیر است.

در رشته دعاخوانی و در روز ۲۸ مردادماه کارگاه اصول اجرا با حضور حجت‌الاسلام گودرزی، طی دو کلاس و در نوبت صبح برگزار می‌شود. همچنین در نوبت بعدازظهر همین روز کارگاه آموزش تجوید با حضور محمدرضا ستوده‌نیا در دو کلاس برگزار می‌شود.

روز یکشنبه‌ ۲۹ مردادماه نیز در نوبت صبح و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ آموزش صوت با حضور حسن ربیعیان برپا و در ادامه نیز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ دوره آموزش لحن با حضور این مدرس قرآن برگزار می‌شود. در نوبت بعد از ظهر نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور واضحی کارگاه آداب دعا و منابع برگزار و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ با حضور همین استاد، کارگاه شناخت اجمالی کتب ادعیه برگزار می‌شود.

در رشته قرائت نیز روز شنبه ۲۸ مردادماه در نوبت صبح با حضور محمدرضا ستوده‌نیا کارگاه تجوید برپا می‌شود که این کارگاه در دو کلاس یک و نیم ساعته خواهد بود، همچنین در نوبت بعدازظهر این روز نیز با حضور سعید رحمانی، کارگاه وقف و ابتدا برگزار می‌شود. 

در روز یکشنبه ۲۹ مردادماه با حضور نصرت‌الله عارف‌ حسینی، کارگاه صوت و صداسازی در دو کلاس پشت سر هم برگزار، همچنین کارگاه لحن نیز با حضور حسن ربیعیان در نوبت بعدازظهر این روز برپا می‌شود.

در رشته حفظ نیز در روز شنبه ۲۸ مردادماه کارگاه وقف و ابتدا با حضور سعید رحمانی در نوبت صبح، همچنین در نوبت صبح این روز کارگاه لحن با حضور حسن ربیعیان برگزار می‌شود.

در نوبت بعدازظهر نیز شیوه‌های مرور آمادگی جهت ارائه محفوظات در مسابقه با حضور امیر آقایی برپا می‌شود. 

در روز یکشنبه ۲۹ مردادماه نیز ابتدا در نوبت صبح دو کارگاه تجوید با حضور محمدرضا ستوده‌نیا برگزار و در نوبت بعدازظهر نیز کارگاه صوت با حضور نصر‌الله عارف‌حسینی برپا می‌شود.

این اردوی آمادگی به منظور رساندن شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن به اوج آمادگی جهت بالا رفتن سطح کیفی مسابقات است. این دوره‌ها در امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم برگزار می‌شود. همچنین این دوره ویژه بانوان نیز طی روزهای اول و دوم شهریورماه برپا خواهد شد.

گفتنی است: چهلمین دوره مسابقات مرحله کشوری نیمه دوم شهریورماه سال جاری در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه برگزار می‌شود.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=10105

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402