اهدای پرچم مطهر رضوی به مسجد شیعیان موریس
ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع) با حضور دو تن از روحانیون اعزامی از جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی سفارت ایران در ماداگاسکار در کشور موریس برگزار گردید.
كدخبر: 78347
1401/07/10

به گزارش مبشرین، ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع) با حضور دو تن از روحانیون اعزامی از جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار و معاونت بین الملل آستان قدس رضوی در کشور موریس برگزار گردید.
 
در این برنامه حجج اسلام محمود رضاوندی و محسن اسدی موحد در مسجد شیعیان کشور موریس به برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی و مراسم معنوی پرچم گردانی حرم مطهر رضوی کردند.
 
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از شیعیان و دلباختگان اهل البیت(ع) بالاخص حضرت ثامن الحجج برگزار گردید ضمن قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و مداحی توسط حجت الاسلام رضاوندی، حجت الاسلام محسن اسدی موحد به بیان فضائل و مناقب امام رضا (ع) به زبان انگلیسی پرداخته و با بیان حدیث (فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا) شیعیان را دعوت به فراگیری علوم اهل البیت (ع) و نشر آن در بین خود و جامعه تشویق نمود.
 
در ادامه نیز مراسم پرچم گردانی بارگاه ملکوتی و نورانی حضرت ثامن الحجج (ع) در بین عزاداران رضوی با اهدای کتیبه متبرک حرم امام رضا (ع) به مسجد شیعیان و پخش اقلام فرهنگی و تبرّکی حرم مطهر رضوی (سنگ مطهر قبر حضرت رضا(ع)، تکه فرش های متبرک حرم حضرت رضا(ع)، نبات و نمک متبرک و پوستر های حرم مطهر صورت گرفت.

محبّین اهل البیت(ع) با دیدن پرچم مطهر رضوی بسیار خرسند شده و اشک هایشان جاری شد و بیان داشتند که با دیدن پرچم و شنیدن نوای صلوات خاصه  حضرت رضا (ع) حس حضور در حرم آن امام همام را داشته اند.

شیعیان و محبّین به اهل البیت (ع) از حضور مبلّغان رضوی که همراه با پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در این مراسم معنوی و در بین عزاداران و شیعیان کشور موریس حضور یافته تقدیر و تشکر کرده و وجود پرچم مطهر رضوی را در مسجد خود یک عنایت و نگاه ویژه حضرت رضا (ع) به خود تلقی کردند.

بعد از اتمام مراسم، مبلغان به همراه پرچم و تبرّکی حرم مطهر در منازل چند تن از شیعیان که به دلیل بیماری توفیق شرکت در مراسم را نداشته، حضور یافته ،ضمن دلجویی و عیادت از آن ها با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) برای آن ها آرزو شفای عاجل از خداوند متعال را کردند.

 

 

منبع: