طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز راه های مواصلاتی کشور در اربعین سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد
مهدیان گفت: طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه های مواصلاتی کشور، از دهه سوم مرداد ماه آغاز و تا یکم مهرماه، یک هفته بعد از اتمام مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.
كدخبر: 77382
1401/06/01

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، «سید علی مهدیان»، از برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت اقامه نماز در راه های مواصلاتی کشور خبر داد و گفت: تصریح کرد: یکی از رسالت های ستاد اقامه نماز شناسایی موانع و مشکلات اقامه نماز در جامعه می باشد، بر همین اساس اکنون که در آستانه اربعین حسینی هستیم، بر اساس مفاد ماده ۹۷ سند برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ماده ۶ بخشنامه ۱۵ ماده ای وزیر کشور نسبت به تشکیل کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت اقامه نماز در راه های مواصلاتی کشور اقدام شد.

 

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز افزود: این کارگروه متشکل از دستگاه های اجرایی وزارت کشور، استانداری ها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، وزارت نفت و شرکت بخش فرآورده های نفتی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد اقامه نماز می باشد.

 

سید علی مهدیان افزود: این جلسه به منظور اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه های مواصلاتی کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور که تررد زوار اربعین در آن مسیر خواهد بود برگزار شد.

 

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در این طرح همه فضاهای اقامه نماز اعم از مسجد، نماز خانه، مجتمع های خدماتی و رفاهی، رستورانها، مراکز عرضه سوخت بین شهری مورد بررسی قرار می گیرد و گزارش آن از طریق فایل های الکترونیکی از طریق سامانه در اختیار کارگروه کشوری قرار میگیرد و بر اساس جمعبندی گزارشات، تحلیلی در دو بخش ملی و استانی انجام شده و با ارائه بازخورد به دستگاه مربوطه درخواست رفع مشکل صادر خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بازه زمانی این طرح از دهه سوم مرداد ماه آغاز و تا یکم مهرماه، یک هفته بعد از اتمام مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

 

مهدیان در پایان یادآور شد: زائرین گرامی می توانند گزارشات خود را از طریق فرمت الکترونیکی و یا سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز با سرشماره ۱۰۰۰۰۱۷ و یا سامانه پیامکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شماره پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ سامانه ملی سفر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اختیار این کارگروه قرار دهند تا نسبت به بررسی و رفع آن اقدام شود.

 

 

منبع: