۱۷ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان بوشهر تجلیل می‌شوند + تصویر
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از تدوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این هفته ضمن تجلیل از ۱۷ هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس استان تیم‌های درمانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
كدخبر: 77378
1401/06/21

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، سرهنگ علیرضا غریبی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس با اشاره به نقش بانوان در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان به اشکال گوناگون در 8 سال دفاع مقدس نقش داشته‌اند که یکی از آنها حضورشان در جبهه‌های نبرد بود.

وی دفاع مقدس را حماسه‌ای ماندگار در ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور زنان برای پشتیبانی جبهه‌ها شکل دیگری از مشارکت آنها در این دوران بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر الگو سازی زنان در عرصه دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همسران و مادران شهدای 8 سال دفاع مقدس الگو بانوان محسوب می‌شوند و باید این الگوها به جامعه معرفی شوند.

غریبی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه 8 سال دفاع مقدس در سه جبهه هوایی، دریایی و زمینی مشارکت داشت: جایگاه این استان در 8 سال دفاع مقدس باید در ابعاد گوناگون به جامعه معرفی شود.

وی برنامه‌های دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و از تدوین برنامه‌های این هفته از 31 شهریور خبر داد و گفت: در این هفته برنامه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادها برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تجلیل از 17 هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس استان را از جمله برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان اجرا می‌شود.

غریبی رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: این کتاب‌ها در موضوعات خاطره، داستان، زندگی‌نامه داستانی، تاریخ شفاهی، نمایشنامه، فیلم‌نامه و سفرنامه است.

وی از اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم خبر داد و تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس رژه باشکوه نیروهای مسلح برگزار و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی به نمایش گذاشته می‌شود.

همسران و مادران شهدا باید به عنوان الگو بین‌المللی معرفی شوند

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز حماسه مادران ، همسران و فرزندان شهدا را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: این بانوان الگو بین‌المللی باید به جامعه معرفی شود.

رقیه زنگنه‌نژاد 8 سال دفاع مقدس را گنجینه‌ای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تدوین خاطرات و آثار همسران شهدا به‌صورت فایل صوتی، تصویری، و مستندات مکتوب، تاریخ شفاهی، روایت‌ها و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان یک ضرورت است.

وی تشکیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر و همسران شهدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: برپایی جشنواره و همایش در عرصه‌های فرهنگی دفاع مقدس ویژه زنان ایثارگر باید مورد توجه قرار گرفته شود.

 

منبع: