پیاده‌روی بزرگ اربعین در مسیر بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر ۲۰ بقاع متبرکه استان خبر داد.
كدخبر: 77376
1401/06/23

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام محمد رضا اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربوشهر با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا از استقرار موکب اوقاف استان بوشهر در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران حسینی خبر داد و اظهار داشت: موکب شهدای مدافع حرم اوقاف استان بوشهر در مرز شلمچه برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی از 12 شهریورماه مستقر شده و به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه موکب یاد شده با همکاری اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات‌رسانی می‌کنند گفت: خادمان افتخاری مساجد و بقاع متبرکه بوشهر در این موکب، روزانه از 12 هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین در مسیر بقاع متبرکه خبر داد و بیان کرد: مردم استان بوشهر امسال هم همانند سال‌های گذشته از روستاها و شهرهای مختلف تا امامزادگان مناطق خود مراسم پیاده روی را در روز اربعین حسینی همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار می‌کنند .

اسماعیل‌پور با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین در مسیر 20 بقاع متبرکه استان بوشهر خاطر نشان کرد: در شهر بوشهر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی روز شنبه 26 شهریور مصادف با 20 صفر و اربعین حسینی از امامزاده قاسم علیه‌السلام منطقه شغاب و امامزاده عبدالمهیمن علیه‌السلام تا آستان مقدس امامزاده محمدباقر علیه‌السلام همراه با مداحی، عزاداری، قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد هماهنگی اربعین استان با بیان اینکه این مراسم در شهرستان دشتستان در 5 نقطه برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: در شهرستان دیر، تنگستان هم این پیاده‌روی مردمی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، موکب‌های خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران پیش بینی شده است.

 

منبع: