ابوترابی در خطبه نمازجمعه تهران:
میزبانی مردم و دولت عراق از زوّار اربعین، تأکیدی بر همبستگی امت اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به میزبانی عراق از زائرین در مراسم اربعین حسینی(ع) گفت: میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله الحسین ملت و دولت عراق را در جایگاهی فاخر از شکوه و عظمت قرار داده است.
كدخبر: 77348
1401/06/25

به گزارش مبشرین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، در نماز جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: تحلیل سیاست‌های کلی نظام و نقش این اسناد کلیدی و مهم بالادستی در هموار نمودن بستر سرعت پرشتاب کشور برای برون رفت از تنگناها و تحقق شاخص‌های پیشرفت و توسعه نیازمند به زمان و فرصت است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بر پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت و با رشد متوسط هشت درصد در طول برنامه تاکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با تأکید به اهمیت هدف گذاری در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه ما در حوزه‌های گوناگون مدیریتی کشور با یک تحول و تغییر روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: بدون یک نگاه تحول‌آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور، در حوزه بهره وری منابع انسانی، سرمایه فناوری، مدیریت و کل عوامل تولید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخت و آن را به دلیل منکری به نام نظام استکباری و دیکتاتوری یزید عنوان کرد و گفت: عزم نیروهای جهادی در یمن و فلسطین و دیگر کشورها ادامه راه اباعبدالله برای مقابله با حاکمان جائر و دیکتاتوری است.

وی افزود: مهمترین منکری که سبب شد حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در عصر اموی علیه آن قیام کند، نظام سیاسی استکباری و دیکتاتوری و قرار گرفتن افراد ناصالح در رأس هرم قدرت بود. بر همین اساس حضرت اباعبدالله حسین اراده نمود تا این منکر را در برابر جامعه اسلامی و تاریخ بشر و تاریخ اسلام اصلاح کند که مهمترین و خطرناک ترین منکر است.

خطیب جمعه این هفته تهران افزود: حضرت ابا عبدالله در مسیر کوفه فرمودند که سلطان جائر است که حدود الهی را زیر پا می‌گذارد و بر جامعه بشری ستم می‌کند. این منکری است در برابر جامعه اسلامی است و اگر در برابر این منکر حرکتی شکل نگیرد و این مسئولیت آنگونه که شایسته است انسان مسلمان است، عملیاتی نشود، آن فرد مسلمان با آن حاکم غاصب ظالم محشور می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش آقا عبدالله الحسین (ع) به مروان گفت: حضرت به مروان فرمودند من فرزند پیامبر(ص) در این جایگاه شامخ بندگی و عبودیت از اهل بیت پیامبر اکرم اگر با یزید سرشار از پلیدی و آلوده به گناه است بیعت کنم، از من و اصحاب پیامبر یادی نخواهد ماند و این یک سیاست روشن برای همه تاریخ است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: موضوع، اباعبدالله حسین(ع) با یزید نیست بلکه موضوع انسان و مسلمان و مومن در مدرسه پیامبر اعظم است. یعنی با حاکم ناصالح و ستمگر بیت نخواهیم کرد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امام حسین (ع) این حقیقت را تبیین فرمود که سکوت امت اسلام در برابر بنی امیه و حاکمان ستمگر بنی عباس گناه بزرگ است، یادآور شد: آنقدر این منکر ساده شده بود که یزید برای ابن عباس که شخصیت برجسته‌ای است و از مدافعان مدرسه امامت و ایمان آورندگان مکتب ولایت است می‌نویسد، ابن‌عباس تو بزرگ خاندان هستی و حسین (ع) را از ایستادگی در برابر حکومت من باز دار و او را ترغیب می‌کند به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین را از این راه باز دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: چهار سال بعد از قیام تاریخ ساز و تحول آفرین عاشورا، توابین با انگیزه تحقق قیام اباعبدالله خروج کردند و شعار آن‌ها تحقق سنت پیامبر(ص) بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد افزود: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است. لبنان تجلی حرکت عظیم عاشوراییان است. حشدالشعبی عراق از مدارس عاشورا الهام گرفته است.

وی با اشاره به میزبانی عراق از زائرین در مراسم اربعین حسینی(ع) گفت: میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله الحسین ملت و دولت عراق را در جایگاهی فاخر از شکوه و عظمت قرار داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اربعین را میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی دانست و گفت: اربعین آئین فرهنگ ساز و جامعه پرداز به مثابه یک رزمایش و اردوی معنوی سیاسی و اجتماعی است که امت واحده اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی توحیدی اباعبدالله الحسین و مدرسه انسان‌سازی عاشورا سامان داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، اربعین را نماد ابراز عشق گسترده، دوستداران عدالت و انسانیت به محبوب همه آزادی‌خواهان عالم یعنی حسین (ع) عنوان کرد و گفت: شایسته است با پرهیز از بزرگنمایی ضعف‌ها در برگزاری این حماسه بزرگ، به رصد دقیق مشکلات پرداخت و با استفاده از تجارب به دست آمده و برنامه‌ریزی دقیق امکان استفاده بهتر از این آیین پرشکوه و با عظمت عبادی و سیاسی را فراهم آورد و راه را برای ترکیب همبستگی و پیوند امت اسلامی به ویژه دو دولت و ملت ایران و عراق هموار ساخت.

 

منبع: