مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بوشهر برپا شد
مراسم عزاداری امام حسین(ع) و قرائت زیارت عاشورا، شامگاه ۲۱ شهریورماه در محل مسجد حضرت ابوطالب(ع) محله شکری منطقه ۱ بوشهر برگزار شد.
كدخبر: 77343
1401/06/22
به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر، شامگاه، ۲۱ شهریورماه، مصادف با ۱۵ ماه صفر، در مراسم نوحه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا در محل مسجد حضرت ابوطالب(ع) محله شِکَری منطقه ۱ شهر بوشهر، به تفسیر آیه ۶۳ سوره مبارکه فرقان «وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً» پرداخت و گفت: اگر با فرد بی‌ادب برخورد کردید باید متانت به خرج بدهید و سعی کنیم در برخورد با نابخَردان، اخلاق نبوی و منش علوی و سلوک حسینی داشته باشیم. 

وی با بیان این مطلب که اسلام و نیز پیشوایان دینی و اولیای خدا به ما یاد داده‌اند که به بزرگان، معلمان، پدر و مادر و ریش سفیدان احترام بگذاریم، افزود: خیلی از گرفتاری انسان‌ها به خاطر عدم مدیریت زبان و به‌جا نیاوردن آداب نشست و برخاست است، حتی باید زوجین و مؤمنین همدیگر را به انجام اعمال همراه با تواضع و مدارا و نرمخويى و رفتار شایسته مبتنی بر سبک زندگی الهی تشویق کنند تا کمتر شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم. 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه تواضع شخصیتی هر فرد نشئت‌گرفته و وابسته به نوع رفتار پسندیده و اعمال صحیح آن فرد است، گفت: ایمان و تواضع ثمره‌ بندگى و نخستين نشانه‌ آن است، همچنانکه درجه اخلاص به مرتبه عبادت ارزش معنوی می‌بخشد. 

مجلس نوحه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا و جزءخوانی قرآن توسط مداحان اهل‌بیت(ع) آقایان کربلایی‌عبدالرضا رمضانی، مهدی لبخنده‌پور، ایمان افتخاری و مسعود یونسی برگزار شد.

 

منبع: