تازه‌های اخبار اربعین؛ از مشارکت زائران ۸۰ کشور تا نماز جماعت یکپارچه در طریق الحسین(ع)
اعلام مشارکت زائران ۸۰ کشور در مراسم اربعین امسال از سوی استاندار کربلا، اقامه نماز جماعت یکپارچه در مسیر نجف به کربلا، تشرف نماینده مسیحیان ارتدکس به زیارت حرم علوی و پایان فعالیت ایستگاه‌های قرآنی آستان علوی ویژه اربعین از تازه‌های اخبار مربوط به اربعین حسینی ۱۴۴۴ در عراق است.
كدخبر: 77334
1401/06/25

به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری «نون» عراق، علی المیالی در گفت‌وگو با این رسانه خبری گفت: در مراسم اربعین امسال زائرانی از ۸۰ کشور جهان شرکت‌کرده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی عراق و آستان‌های مقدس حسینی و عباسی، موکب‌داران و اهالی شهر مقدس کربلا، تمامی توان و ظرفیت خود را به خدمت به زائران حسینی اعم از حمل نقل، غذا، خدمات بهداشتی و تماس‌های رایگان و... به کار گرفتند.

معاون دوم استاندار کربلا گفت: از روز نخست ماه محرم تا ۱۸ صفر هیچ‌گونه اقدامی در جهت نقض امنیت عراق صورت نگرفته که این امر بیانگر تلاش‌های اطلاعاتی و هوشیاری نیروهای امنیتی است.

تأمین امنیت و سلامت زائران

از سوی دیگر، «نافع الموسوی»، رئیس بخش بین‌الحرمین وابسته به آستان مقدس عباسی اعلام کرد: تأمین امنیت و سلامت زائران از اولویت‌های این بخش است و در همین راستا، هماهنگی امنیتی بالایی با دستگاه‌های مختلف امنیتی در شهر کربلا وجود دارد.

اقامه نماز جماعت یکپارچه در مسیر نجف به کربلا

از سوی دیگر، نماز جمعه یکپارچه به امامت «سید احمد اشکوری» در عمود ۲۰۸ طریق الزائرین(مسیر پیاده‎‌روی جاده نجف به کربلا) برگزار شد.
تازه‌های اخبار اربعین؛ از مشارکت زائران 80 کشور تا نماز جماعت یکپارچه در طریق الحسین(ع)

براساس گزارش پایگاه خبری آستان علوی، سید احمد اشکوری در این باره گفت: به وضوح متوجه شدیم که زائرین محترم ضمن علاقه‌مندی به اقامه نماز به موقع، علاقه‌مند به اقامه نماز جماعت نیز هستند و این خود شاخصه مثبت زیارت اربعین و سایر شعائر دینی است.

تشرف نماینده مسیحیان ارتدکس به زیارت حرم علوی

همچنین، «روخیلیو ساث کاربو»، نماینده مسیحیان ارتدکس در اسپانیا و پرتغال با همراهی «موسی الاعسم» مدیر مؤسسه آل البیت(ع) به زیارت بارگاه علوی در نجف اشرف مشرف شد.

وی پس از زیارت حرم علوی، با «سید عیسی الخرسان»، تولیت آستان علوی دیدار و درباره مشترکات انسانی میان ادیان و تحکیم پیوند و احترام متقابل میان بشریت صرف‌نظر از دین، نژاد و طایفه بحث و گفت‌وگو کرد.
تازه‌های اخبار اربعین؛ از مشارکت زائران 80 کشور تا نماز جماعت یکپارچه در طریق الحسین(ع)
نماینده مسیحیان ارتدکس در اسپانیا و پرتغال در ادامه از خدمات آستان علوی و مواکب حسینی به زائران اربعین ابراز شگفتی کرد و روحیه محبت میان زائران و خادم عتبات مقدس عراق را ارج نهاد.

بیانیه عملیات مشترک عراق درباره طرح امنیتی اربعین

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که فرماندهی عملیات مشترک عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور بعد از ظهر امروز، ۲۵ شهریورماه، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که هیچ‌گونه مشکل امنیتی در طرح ویژه زیارت اربعین حسینی در این کشور روی نداده است.

در این بیانیه آمده است: سپهبد «عبدالامیر الشمری»، جانشین فرمانده عملیات مشترک شخصاً بر انتقال زائران امام حسین (ع) به خارج از شهر کربلای معلی نظارت کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، سپهبد الشمری نیز ضمن تأکید بر این که هیچ‌گونه مشکل امنیتی در جریان زیارت اربعین حسینی روی نداده، اظهار کرد که تلاش‌های اطلاعاتی نیز ممتاز بوده است.

پایان فعالیت ایستگاه‌های قرآنی آستان علوی ویژه اربعین

به گزارش ایکنا از عراق؛ طرح ویژه تصحیح قرائت سوره فاتحه ویژه زائران اربعین حسینی که از سوی دارالقرآن وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس امام علی(ع) دنبال می‌شود، امروز به کار خود پایان داد.
تازه‌های اخبار اربعین؛ از مشارکت زائران 80 کشور تا نماز جماعت یکپارچه در طریق الحسین(ع)
امیر کسار، مسئول شعبه دارالقرآن آستان علوی در این باره گفت: ۸۰ ایستگاه قرآنی همراه با بیش از ۳۵۰ مربی و قرآن‌آموز زن و مرد به مناسبت اربعین حسینی در مناطق مختلف عراق دایر شد که علاوه بر پاسخ به پرسش‌های قرآنی زائران، تصحیح قرائت سوره فاتحه و سوره‌های کوتاه قرآن را در دستور کار داشتند./ایکنا

منبع: