اعلام ۳ گروه قیمت برای سفر به کربلا
معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت سه گروه قیمت برای سفر به عتبات اعلام کرد و گفت: اگر زائران از سفر زمینی استقبال کنند انتظار داریم این قیمت‌ها نیز کاهش یابد.
كدخبر: 74261
1401/03/30

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ویزای سفر زمینی به عراق از ۲۸ خردادماه به صورت رسمی برداشته شده و زائران عتبات عالیات می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی به عراق سفر کنند، گفت: سه گروه قیمتی برای سفر زمینی به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

وی تشریح کرد: گروه قیمتی اول از شهرهای مرزی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، گروه قیمتی ب حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و گروه قیمتی الف نیز پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

احتمال کاهش قیمت‌ها

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: این قیمت بر اساس فاصله شهرها تا مرزهای خروجی و درجه بندی خدمات و هتل‌هاست و البته اگر زائران استقبال بیشتری از سفر زمینی داشته باشند انتظار داریم قیمت این سفر کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کاروان‌های عتبات عالیات هزینه دیگری می‌توانند از زائران دریافت کنند؟ گفت: متأسفانه برخی کاروان‌های آزادبر در داخل ایران قیمت ارزانی را به زائران اعلام می‌کنند تا زائران از این کاروان‌‌ها استقبال کنند اما وقتی زائران را به عراق بردند آنجا اعلام می‌کنند که سفر به شهرهای کاظمین و سامرا جزو بسته سفر نیست و اگر کسی می‌خواهد برود باید هزینه اضافی پرداخت کند. کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت هیچ هزینه اضافی در عراق از زائران نمی‌گیرند و سفر به سامرا و کاظمین نیز جزو بسته سفر است. قیمت اعلام شده، قیمت تمام شده و قطعی است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز اعزام زائران به صورت هوایی به عراق ۸۰ هزار نفر از طریق هوایی به این کشور سفر کرده‌اند، گفت: قبلاً فقط شرکت شمسا ثبت‌نام و اعزام زائران را انجام می‌داد که اکنون این انحصار برداشته شده است و همه دفاتر زیارتی می‌توانند از زائران ثبت نام کرده و آنان را به عتبات ببرند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص افرادی که به عنوان کاروان‌ آزادبر زائران را به عتبات می‌برند، گفت: کاروانی که زیر نظر حج و زیارت نباشد را به رسمیت نمی‌شناسیم. وجود این کاروان‌ها خلاف قانون است و کسی نمی‌تواند بدون مجوز زائر به عراق ببرد. مردم نیز به خاطر سلامت و امنیت خودشان باید با کاروان رسمی سفر کنند تا بیمه، پزشکی و امنیت آنها تأمین شود.

 

منبع: