اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر تجلیل شدند
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: حکمت روزه داری بنا به آیه ۱۸۳ سوره بقره نه برای گرسنگی، بلکه برای تقواست و در سایه آن افق های ایمان برای انسان روشن می‌شود.
كدخبر: 74223
1401/02/10
 

به گزارش خبرنگار مبشرین، ضیافت افطار به میزبانی مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر با حضور حجت‌الاسلام اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، اساتید و کادر، شامگاه ۱۰ اردیبهشت برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیلی در این مراسم با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره (کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِن قَبلِکُم)، گفت: ایمان ترقی می خواهد و ادامه دادن به واسطه تقواست.

وی با اشاره به علمایی همچون آیت الله خوشوقت(ره) و آیت الله بهجت(ره) گفت: برخی اوج می‌گیرند، اما یک عده در مراتب اولیه ایمان می مانند و گاه رشد معکوس هم دارند؛ فرق در تقوای الهی است.

حجت الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: ثمره رشد ایمان توکل، اخلاص و حضور قلب در نماز است و اگر این ثمرات کم باشد نشان دهنده عدم تکامل ایمان است.

وی همچین در ادامه با بیان آیه ۹ سوره انسان «إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاءً وَلَا شُکُورًا»، افزود: اخلاص آن است که همه امور برای خدا باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اضافه کرد: حکمت روزه داری بنا به آیه ۱۸۳ سوره بقره نه برای گرسنگی، بلکه برای تقواست و در سایه آن افق های ایمان برای انسان روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در پایان با اهدای لوح تقدیر، از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر تجلیل کرد.

 

منبع: