ارائه نرم‌افزار قرآنی جدید با هدف تسهیل حفظ
واحد قرآنی حوزه ارشاد دینی بانوان حرم مطهر حضرت عباس(ع) از طراحی و ارائه یک نرم‌افزار قرآنی منحصربه‌فرد به نام «تراتیل النور» با هدف کمک به حفظ قرآن کریم، خبر داد.
كدخبر: 70015
1400/11/06

به گزارش مبشرین به نقل از الکفیل، فاطمه سید عباس الموسوی، مسئول واحد قرآنی حرم مطهر حضرت عباس(ع) تصریح کرد: این نرم‌افزار یکی از چندین نرم‌افزار قرآنی است که از سوی این واحد و با هدف استفاده از فضای مجازی در راستای قرائت و فهم قرآن کریم طراحی شده است.

وی در ادامه افزود: ایده اولیه این نرم‌افزار از سوی کمیته تخصصی واحد قرآنی مطرح شده و کارکنان مؤسسه فناوری اطلاعات الکفیل نیز طراحی آن را بر عهده داشته‌اند.

الموسوی افزود: این نرم‌افزار در آدرس زیر و از طریق پلی استور در دسترس علاقه‌مندان است.

https://play.google.com/store/apps/details?id=iq.alkafee.trateelalnoor

وی عرضه نرم‌افزار «تراتیل النور» در این زمان را به مناسبت میلاد نورانی بانوی قرآن، حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و اظهار امیدواری کرد: این نرم‌افزار بتواند در زمینه تسهیل حفظ قرآن کریم برای همگان مفید باشد.

الموسوی تأکید کرد: این محصول با پیروی از یک روش ساده و بدون نیاز به شرکت در دوره‌ها و دروس تخصصی قرآن امکان حفظ قرآن کریم را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

وی در توضیح امکانات این نرم‌افزار گفت: تراتیل النور دارای امکانات خاصی است که حفظ قرآن کریم را برای کاربران تسهیل می‌کند از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها وجود جدول‌ها و فهرست‌هایی برای حفظ تدریجی قرآن کریم، امکاناتی برای یادآوری آیات حفظ شده و همچنین سازوکاری برای ارزیابی میزان موفقیت کاربر، نشان دادن نقاط ضعف وی و پیشنهادهایی برای برطرف کردن این ضعف‌ها است.

موسوی در ادامه افزود: این نرم‌افزار از یک امتیاز ویژه نیز برخوردار است. این امتیاز عبارت است از وجود ۳۶۰۰ پرسش سه گزینه‌ای در حوزه حفظ آیات. همچنین پرسش‌های دیگری درباره اطلاعات و قواعد حفظ قرآن کریم نیز در این برنامه وجود دارد که به کاربران برای حفظ بهتر آیات کمک می‌کند./ایکنا

منبع: