مرحله مقدماتی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شد
مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با ارسال ۲۰۰ فایل از ۶۹ کشور جهان کار خود را آغاز کرد.
كدخبر: 69987
1400/10/20

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، مرحله مقدماتی سی‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در حکیمیه آغاز شده و تا 25 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

این دوره از مسابقات به جهت محدودیت‌های کرونایی، به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در این مرحله حدود 200 متسابق از 69 کشور در دو بخش خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. مسابقات بخش خواهران در دو روز و مسابقات بخش برادران در چهار روز برگزار خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی در بخش دانش‌آموزی و نابینایان نیز هم‌زمان با مسابقات بخش بزرگسالان برگزار می‌شود. 

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه بررسی آثار متسابقین گفت: فایل‌های ارسالی در ماه گذشته ضبط شده و فایل‌ها برای داوران پخش می‌شود و داوران ایرانی به‌صورت زنده و حاضر در جلسه قضاوت می‌کنند و داوران خارجی نیز به‌صورت آنلاین به قضاوت می‌پردازند.

مرحله نهایی سی‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم قرار است در اسفند‌ماه و مقارن با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار شود.

تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه بر این است که مسابقات مرحله نهایی به صورت حضوری برگزار شود. استعلام رسمی از ستاد ملی مقابله با کرونا توسط ستاد ملی مسابقات انجام و بنابر اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، تمام تمهیدات برای برگزاری حضوری و غیرحضوری اندیشیده شده است.

هادی‌موحدامین قاری منتخب چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم نماینده ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم خواهد بود.

منبع: