آغاز جشنواره هنر قرآنی در بوشهر/ مهلت ارسال آثار تا 10 خرداد
رئیس حوزه هنری بوشهر از برگزاری نخستین جشنواره استانی هنر قرآنی خبر داد و گفت: این جشنواره در دو رشته خوشنویسی و تصویر سازی با بهره بردن از آیات قرآن کریم در استان بوشهر برگزار می‌شود.
كدخبر: 68862
1400/02/13

به گزارش مبشرین، امید پارسایی‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان هنر قرآنی توسط حوزه هنری استان بوشهر خبر داد و با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به مناسبت ماه ضیافت الهی نخستین جشنواره هنر قرآنی در خوشنویسی و تصویرسازی برای جلب مشارکت و فعالیت هنرمندان استان آغاز می‌شود و در این راستا دو فراخوان منتشر شده است.

رئیس حوزه هنر استان بوشهر با تأکید بر تقویت هنر قرآنی بیان کرد: سومین دوره فراخوان خوشنویسی قرآنی تحت عنوان «قدر قلم» برگزار و از خطاطان استان تقاضا شده تا آثار خود را در  رشته‌های مختلف خوشنویسی در خطوط نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث و نقاشی خط براساس محورهای آیات قرآن کریم مربوط به سوره‌های شعرا و حشر به نگارش در آورند.

وی زمان ارسال آثار در بخش جشنواره خوشنویسی قرآنی را تا ۱۰ خرداد دانست و بیان کرد: در این جشنواره به آثار برگزیده جوایز نقدی و فرهنگی اهدا می‌شود.

پارسایی‌فر، با تأکید بر اهمیت فعال‌سازی هنر تصویرسازی در استان افزود: نخستین جشنواره استانی تصویر سازی آیات و قصه‌های قرآنی با موضوعات عظمت دریا و قصه‌ اصحاب کهف با مشارکت هنرمندان جوان استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی مهلت ارسال آثار تصویر سازی آیات قرآن کریم و قصه‌های قرآنی را 15 خرداد ماه دانست و افزود: از هنرمندان تصویرساز استان در فراخوان دیگری دعوت شده تا نسبت به تصویرسازی قرآنی بر اساس قصه اصحاب کهف بر مبنای آیات قرآن کریم و توصیف دریا بر اساس سوره نحل اثر خلق کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به مجاهدت‌های شبانه‌روزی کادر درمان استان در مقابله با بیماری کرونا افزود: برای تقدیر و تجلیل از کادر زحمتکش درمان استان در این ایام، آثار برگزیده این فراخوان‌ها به کادر درمان استان تقدیم می‌شود.

پارسایی‌فر با اشاره به اهمیت هنر تجسمی در استان خاطرنشان کرد: هنر تجسمی با توجه به جذابیت و نوع تولیدشان که عمدتاً به صورت هنر فردی هستند، در این ایام قرنطینه و کرونایی، فرصت مناسبی برای ارائه استعدادها و توانمندی‌های هنرمندان استان هستند که باید به آنها توجه و با برگزاری این فراخوان‌ها ساماندهی و تقویت شود.

وی به اهداف برگزاری این فراخوان‌ها در ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: شناسایی و حمایت از استعدادهای هنرمندان جوان در استان که بر مبنای مفاهیم قرآنی و دینی نسبت به تولید آثار فاخر اقدام می‌کنند، از رسالت‌های مهم حوزه هنری است که با برگزاری این رویدادهای هنری در پی نائل شدن به این اهداف هستیم.

منبع: