آغاز به کار سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور
جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه‌های کشور با دبیری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کارکرد.
كدخبر: 68854
1400/02/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا،‌ جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با هدف ارتقا سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش‌ازپیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن، نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی در محیط دانشگاهی برگزار می‌شود.
سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در سه مرحله دانشگاهی در اردیبهشت ماه، سراسری در مهر ماه و ملی در زمستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کارکرده است.

این جشنواره شامل ۹ بخش و ۴۰ رشته است که در سطح دانشجویان مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.

طبق دستورالعمل اجرایی جشنواره برگزاری مرحله دانشگاهی (بخش آوایی) جشنواره در اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال جاری، آزمون رشته‌های حفظ بخش آوایی و نیز رشته‌های بخش معارفی، به‌صورت هم‌زمان در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. 

مهلت دریافت تمامی آثار بخش‌های هنری، پژوهشی، فناوری و ادبی این جشنواره نیز از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان دبیرخانه مرحله سراسری سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) انتخاب‌شده است.

همچنین دکتر سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سمت ریاست و مهندس سید جواد طباطبایی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دبیر ستاد برگزاری جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه‌های سراسر کشور منصوب شده‌اند.

بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره، فایل‌های تلاوت (تحقیق و ترتیل) برگزیدگان دانشگاهی باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تا اول مردادماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه مرحله سراسری (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) ارسال شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی به نشانی الکترونیکی farhangi.aut.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: