اعلام ويژه برنامه‌های روز جهانی قدس در آفريقای جنوبی
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به منظور حمایت از ملت مظلوم فلسطين، برنامه‌های متنوعی ويژه روز جهانی قدس در آفريقای جنوبی اجرا می‌شود.
كدخبر: 68849
1400/02/13

به گزارش مبشرین به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، ويژه برنامه‌های روز جهانی قدس با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در آفريقای جنوبی اعلام شد.

 

وبینار عادی ‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی مصوب شورای سیاستگذاری بین‌الملل از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی و با مشارکت نمایندگی‌های اتیوپی، تانزانیا و اوگاندا برگزار می‌شود.

 

انجام هماهنگی و مشارکت در برگزاری مراسم روز قدس در شهر کیپ تاون از طریق مرکز اهل بیت(ع) آفریقای جنوبی، مشارکت در برگزاری مراسم روز قدس از سوی مرکز خدمات اسلامی آفریقای جنوبی که در مسجدالحق شهر پرتوریا از دیگر برنامه‌های این نمایندگی است.

 

همچنین، مراسمی به مناسبت روز قدس توسط عده‌ای از جوانان انقلابی شهر پرتوریا برگزار و هماهنگی و مشارکت در اجرای مراسم روز قدس شهر دربان و منطقه گواندبله آفریقای جنوبی صورت می‌گیرد.

 

هماهنگی با مؤسسه آفریقا برای فلسطین (AFP) آفریقای جنوبی جهت صدور بیانیه به مناسبت روز قدس و انتشار آن در رادیوها و تلویزیون‌های معتبر این کشور و نصب بیلبورد همراه با تصاویر نلسون ماندلا و درج جمله معروف او مبنی بر اینکه «آزادی ما زمانی کامل می‌شود که فلسطین آزاد گردد» و نیز امام خمینی(ره) که «فلسطین پاره تن اسلام است» در شهر ژوهانسبورگ از دیگر برنامه‌های این نمایندگی است.

 

درج مقاله فلسطین پاره تن اسلام در یکی از جراید معتبر و کثیرالانتشار آفریقای جنوبی، ایجاد هشتک فلسطین و روز قدس به مدت دو روز در رسانه‌های مجازی از جمله فیس بوک، توییتر و اینستاگرام از طریق یکی از نهادهای آفریقای جنوبی بنام آفریقا برای فلسطین(AFP) و ... در دستور کار این نمایندگی قرار دارد.

منبع: