اردن برای برگزاری نماز در مساجد محدودیت ایجاد کرد
وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن با صدور بیانیه ای خواستار برگزاری نماز عشاء به مدت ۴۵ دقیقه شد و گفت: بعد از ۴۵ دقیقه باید مساجد بسته شود.
كدخبر: 68813
1400/02/11

 

 

 

به گزارش مبشرین، محمد الخلایله وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن با صدور بیانیه ای خواستار اجرای دستور العمل های بهداشتی و برگزاری نماز عشاء به مدت ۴۵ دقیقه شد و گفت: بعد از ۴۵ دقیقه باید مساجد فورا بسته شود.

وزیر اوقاف اردن، نمازگزاران را به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد، عدم دست دادن و بوسیدن و آوردن سجاده شخصی برای نمازگزار دعوت کرد.

وی از تمامی نمازگزاران و کارکنان در مساجد خواست قبل از ورود به مساجد ماسک بزنند و نماز خود را در مساجد و حیاط آن و اماکن عمومی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخوانند.

الخلایله، همچنین از ائمه جماعت و کارکنان مساجد خواست به بزرگسالان، کودکان و کسانی که علائم بیماری دارند، توصیه کنند که از حضور در مساجد خودداری کنند.

وزیر اوقاف اردن بر ضرورت تداوم ضدعفونی و تنظیف روزانه مساجد و فراهم کردن ابزار ضدعفونی در تمامی مساجد و باز کردن پنجره ها و در ها بیست دقیقه قبل از بازگشایی مساجد تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر عدم طولانی کردن نماز جماعت، از مدیران اوقاف خواست کمیته ای را برای بررسی اجرای دستور العمل های بهداشتی تعیین کنند و مساجدی که دستور العمل را رعایت نمی کنند، تعطیل کنند./شبستان

منبع: