نیازمندان خون را در شب‌های قدر فراموش نکنید
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در شب‌های قدر مراکز خون‌گیری در بوشهر، برازجان، گناوه و کنگان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۴ پذیرای اهداکنندگان خون هستند.
كدخبر: 68790
1400/02/11

به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، نرگس عبیدی با اشاره به کاهش میزان مراجعه به مراکز خون‌گیری در نیمه اول ماه رمضان بیان کرد: با توجه با اینکه ۲۰درصد خون‌های اهدایی مورد استفاده بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد و نیاز به این میزان خون همیشگی، لازم است افراد دارای شرایط اهدا، در شب‌های قدر به کمک نیازمندان خون بشتابند.

 
وی افزود: مراکز خون‌گیری از امشب که اولین شب قدر است و در دیگر شب‌های قدر در شهر‌های بوشهر، برازجان، گناوه و کنگان، ساعت ۲۰:۳۰ تا  ۲۴ میزبان اهداکنندگان خواهند بود.
 
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: مراکز خون‌گیری مانند گذشته روز‌ها نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پذیرش مراجعه کنندگان هستند.
 
وی با اشاره به لغو محدودیت‌های تردد شبانه در شب‌های قدر از سوی ستاد ملی کرونا گفت: هیچ گونه محدودیتی برای حضور و اهدای خون شهروندان وجود ندارد و اهداکنندگان خون جریمه نمی‌شوند.
 
عبیدی تاکید کرد: در زمان حاضر ذخایر خون استان بوشهر در وضعیت ناپایدار قرار دارد و به همه گرو‌های خونی به ویژه O منفی و AB منفی نیاز داریم؛ بنابراین از مردم نوع‌دوست استان تقاضا می‌شود ضمن مراجعه به مراکز انتقال خون به دیگران هم خبر بدهند که برای اهدا مراجعه کنند.
منبع: