آیین شب‌های قدر در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود
معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: آیین شب‌های قدر با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با حضور تعداد معدودی از زائران در صحن‌های حرم مطهر با مرکزیت صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
كدخبر: 68767
1400/02/10

به گزارش مبشرین، مراسم احیای شب نوزدهم با قرائت قرآن آغاز می‌شود و در ادامه، دعای روحبخش جوشن کبیر قرائت خواهد شد.

بخش احیای این مراسم نیز از ساعت ۲۳:۳۰ تا یک بامداد با مرثیه سرایی و با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس و برگزاری مراسم احیا ادامه خواهد یافت. پایان بخش مراسم نیز قرائت فرازی از سخنان امام رضا(ع) خواهد بود.

همچنین در شب بیست و یکم مراسم با تلاوت آیات روحبخش قرآن کریم و قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می شود. در ادامه پس از پخش کلیپی با موضوع «امامت، ولایت و عدالت»، یکی از مداحان به مرثیه سرایی می‌پردازد و مراسم احیا با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی برگزار خواهد شد.

ترتیل خوانی سوره های روم، دخان و عنکبوت، ویژه برنامه قرآنی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که با حضور قاریان برجسته انجام خواهد شد. قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه سرایی و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این شب است.

بنا بر این گزارش، به همت معاونت خدمات زائران آستان قدس رضوی، در این شب‌ها امکانات بهداشتی، از جمله توزیع ماسک و ضدعفونی کردن صحن‌ها بیشتر و با افزایش تعداد خادمان سلامت، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها نیز تقویت خواهد شد. چیدمان مناسب فرش ها در اماکن متبرکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز از جمله اقدامات مهم خادمان و خادمیاران در این شب ها خواهد بود.

منبع: