آمادگی سپاه و گروه‌های جهادی برای کمک به زلزله زدگان گناوه
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: نیرو‌های سپاه و گروه‌های مختلف جهادی آماده کمک به مردم زلزله زده گناوه هستند.
كدخبر: 68453
1400/01/31

به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سردار علی رزمجو امروز در بازدید از چند روستای زلزله زده گناوه بیان کرد: در پی وقوع زلزله و مشکلاتی که برای مردم روستا‌های این شهرستان پیش آمد، سپاه امام صادق (ع) استان بر اساس وظیفه مردم داری و مردم یاری خود وارد عمل شده است.

 
وی با اشاره تاکید فرمانده کل سپاه مبنی بر رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان افزود: در همین راستا امروز از روستا‌های شول، کلل و گماران بازدید کردیم. خدا را شاکریم که زلزله تلفات جانی نداشته، اما خساراتی به خانه‌ها و دیوار‌های روستایی وارد آمده است.
 
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تاکید بر آمادگی سپاه و گروه‌های مختلف جهادی برای کمک به مردم زلزله زده گناوه در کنار دیگر نهادها، یادآور شد: از همان لحظات اولیه وقوع زلزله، فرمانده ناحیه شهرستان گناوه، گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در محل حضور یافته‌اند و در حال برآورد خسارت برای کمک به مردم حادثه دیده هستند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر هم گفت: با توجه به اینکه بیشترین خسارت را روستا‌ها متحمل شده‌اند و میزان خسارت در ۱۲ روستای شهرستان گناوه بیشتر بوده است، ۱۲ گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج  به مردم این روستا‌ها خدمات ارائه کردند.
 
ذوالفقار عباسی فر افزود: با توجه به پس‌لرزه‌های شدید و پیاپی، کمک برای تخلیه وسایل از داخل منازل آسیب‌دیده، شناسایی افراد نیازمند آسیب‌دیده که زیرپوشش هیچ نهادی نیستند و بررسی مشکلات مردم آسیب‌دیده، از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده است.
 
وی از آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه سپاه برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله خبر داد و بیان کرد: نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه نیز برای بررسی مشکلات مردم وارد مناطق و روستا‌های زلزله‌زده شده‌اند و مشغول ثبت میزان آسیب‌ها هستند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر، اعزام گروه‌های عمومی و تخصصی پزشکی به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه بوشهر را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و ادامه داد: همه گروه‌های جهادی استان و کشور برای حضور در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به میزان آسیب‌ها، از ظرفیت این گروه‌های جهادی استفاده خواهد شد.
منبع: