بهره‌مندی ۱۵۰۰ مؤسسه از بن خرید محصولات نمایشگاه مجازی قرآن
طی نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها در سال ۱۴۰۰، بر مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت معرفی هزار و ۵۰۰ مؤسسه به منظور بهره‎مندی از بن خرید محصولات فرهنگی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن خبر داده شد.
كدخبر: 68375
1400/01/28

به گزارش مبشرین، نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در سال ۱۴۰۰، چهارشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، به صورت مجازی با حضور محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و مدیران عامل ۲۵ اتحادیه استانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیران عامل استان‌ها به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات محوله به استان‌ها و سپس هر یک به بیان‌ برنامه‌ها و طرح‌های سال ۱۴۰۰ پرداختند.

در ادامه محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری از اعطای اعتبار ۶۲۰ میلیون تومانی جهت اجرای ۶۰ دوره تربیت معلم حفظ قرآن در کشور خبر داد و گفت: قرارداد این تفاهم‌نامه نهایی شده و از دو هفته آینده تفاهم‌نامه‌هایی با استان‌ها درباره تربیت هزار و ۲۰۰ استاد و مربی حفظ قرآن منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور به منظور آمادگی اتحادیه برای اجرای طرح توانمندسازی معلمان قرآن گفت: همچنین براساس رایزنی‌هایی که با کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشتیم، مقرر شد تا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی را در اولویت هزینه‌کرد تمامی پنج میلیارد تومان اعتبار دستگاه‌ها قرار دهند.

انجم‌شعاع بیان کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته، تمامی اعتبارات سال ۹۹ با اولویت اتحادیه و فعالیت‌های حوزه مردمی هزینه خواهد شد.

وی همچنین به تلاش برای انتقال امتیاز وام‌های قرض‌الحسنه به اتحادیه کشوری و اعطای وام به مؤسسات قرآنی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مساعدتی جهت معرفی هزار و ۵۰۰ مؤسسه قرآنی به منظور بهره‎مندی از بن خرید محصولات فرهنگی در نمایشگاه قرآن به عمل آمده است.

منبع: