افزایش ظرفیت مسجد الحرام برای پذیرایی از زائران عمره در ماه رمضان
یک منبع رسمی در ریاست عمومی امور حرمین الشریفین اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان ، ظرفیت مسجد الحرام به منظور اسکان ۵۰ هزار زائر عمره و ۱۰۰ هزار نمازگزار در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد.
كدخبر: 68010
1400/01/18

به گزارش مبشرین به نقل از « saudigazette»،یک منبع رسمی در ریاست عمومی امور حرمین الشریفین اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان ، ظرفیت مسجد الحرام به منظور اسکان 50 هزار  زائر عمره و 100 هزار نمازگزار در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد.

 

این منبع اظهار داشت که این تصمیم بر اساس دقت خادم حرمین الشریفین در مورد سلامتی و ایمنی همه کسانی اتخاذ شده است که در ماه مبارک رمضان  به مسجد الحرام می روند.

 

زائران و نمازگزاران کاملاً با رعایت اقدامات احتیاطی و پروتکل های پیشگیری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مجاز به ورود به مسجدالحرام هستند.

 

این منبع گفت که مجوزها برای افرادی که از ویروس کرونا ایمن شده اند همانطور که در برنامه «توکلنا» نشان داده شده است،صادر می شود.

 

پیش از این  وزارت حج و عمره در عربستان اعلام کرد که فقط به افراد ایمن شده از ویروس کرونا اجازه اقامه نماز و به جای آوردن مناسک عمره در مسجد الحرام داده می شود.

 

بر اساس این بیانیه این مجوز شامل افرادی است که دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ، کسانی که حداقل 14 روز قبل از زیارت یک دوز واکسن دریافت کرده اند یا افردی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند.

 

وزارت حج و عمره روز دوشنبه همچنین اعلام کرده است که مراحل گرفتن مجوز برای عمره و همچنین اقامه نماز و بازدید از حرمین الشریفین از طریق اپلیکیشن «توکلنا» امکان پذیر است./شبستان

منبع: