امر به معروف و نهی از منکر برای مردم اشتباه جا افتاده است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: نباید در اذهان عمومی اینگونه مطرح شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به موضوع عفاف و حجاب می‌پردازد، بلکه در عرصه‌های مختلف مشکلات مردم و مطالبه از مسؤولان فعالیت می‌کند اما متاسفانه این کار برای مردم اشتباه جا افتاده است.
كدخبر: 68007
1400/01/17

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، حجت الاسلام بهروز بهروزی امروز در دیدار با حجت الاسلام مصلح، امام جمعه خورموج، اظهار داشت: وظیفه این ستاد آموزش الگوی صحیح مطالبه گری از مسؤولان توسط مردم و تلاش برای گسترش این فرهنگ در جامعه است و نباید در اذهان عمومی اینگونه مطرح شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به موضوع عفاف و حجاب می‌پردازد، بلکه در عرصه‌های مختلف مشکلات مردم و مطالبه از مسؤولان فعالیت می‌کند اما متاسفانه این کار برای مردم اشتباه جا افتاده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: اطلاعاتی نسبت به شهرستان‌ها داریم ولی اولویت‌ مباحث باید توسط امام جمعه برای ما محرز شود. لذا این شناخت برای بسیار اهمیت دارد.  امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال راه اندازی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان در شهرستان‌ها باشد و تمام تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهی

بهروزی اضافه کرد: علاوه بر این دقت نظر بر مطالبه گرها و سوژه های مطالبه‌گری هاست یعنی هم شخص و هم سوژه باید بررسی شود که در این زمینه امام جمعه کف میدان است و می‌تواند بسیار به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کمک کند. 

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج نیز گفت: اولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در استان تشکیل شده شهرستان دشتی بوده ولی به دلیل عدم حمایت کمی که شکل گرفته، اثرگذاری این ستاد بسیار کم رنگ شده است.

وی بیان داشت: علی رغم حساسیت و تاکید رهبری بر مقوله امر به معروف ونهی از منکر، ولی از اصل و اساس یک بنای محکم برای این مجموعه دیده نشد و به صورت تعاملی و همکاری و خودجوش گروه‌های در شهرستان‌ها زیر نظر امام جمعه و دبیری سپاه شکل گرفت ولی حمایتی که باید صورت بگیرد صورت نگرفت.

امام جمعه خورموج گفت: اجرای هر برنامه‌ای بودجه می‌خواهد، وقتی می‌خواهیم برنامه اجرا کنیم نیاز به بودجه برنامه داریم. در یک کلام بدون داشتن بودجه و اعتبارات و حمایت و پشتیبانی، کار پیش نمی‌رود. 

سیاست امام محوری در محلات اجرا شود

همچنین پیش از ظهر امروز حجت الاسلام بهروز بهروزی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با حجت الاسلام پهلوزاده، امام جمعه اهرم دیدار کرد. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: حمایت از مطالبه گران مهمترین سیاست امر به معروف و نهی از منکر است و باید تلاش شود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده، امام جمعه اهرم نیز در این دیدار گفت: در گام دوم انقلاب بحث ارتباط با مساجد و مدارس و صندوق قرض الحسنه بسیار اهمیت دارد. پیش‌نماز هر محله صرفا پیش نماز نیست، بلکه امام محله است. 

امام جمعه اهرم، کمک به نیازمندان در موضوعات مختلف را یکی از اقدامات حسنه در محله عنوان کرد و گفت: امام شاخص است و از روی فرد  و شخص بودن حرفی نمی‌زند از روی امامت حرف می‌زند که حکم است براساس دستورات که اگر این صورت شهر امام محور شود، همه چیز وحدت پیدا می‌کند.

منبع: