امام جمعه گناوه: تحقق شعار سال باید به صورت عملی در جامعه نمود پیدا کند
امام جمعه گناوه گفت: با تشکیل جلسات، ارائه راهکارهای مناسب، تشکیل کارگروه‌های مختلف، فراهم کردن الزامات و شناسایی اولویت‌ها در شهرستان باید به شعار سال جامه عمل پوشانده شود.
كدخبر: 67992
1400/01/17

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: شیوع کرونا در سال گذشته سبک زندگی و روابط اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار داد و شرایط برگزاری برخی عبادات و مناسک نیز متأثر از شرایط موجود تغییر کرد.

امام جمعه گناوه افزود: با شیوع کرونا مقام معظم رهبر رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه را مطرح فرمودند که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد و ملت در این زمینه به خوبی درخشیدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه گفت: علیرغم همه مشکلات و توطئه‌ها و فشار حداکثری دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی و ملت ایران، با مقاومت مردم و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب این توطئه‌ها نیز با شکست مواجه شد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: کادر پزشکی، پرستاری و درمانی و سلامت در این دوران با روحیه جهادی خود در خدمت رسانی به مردم فداکاری کردند و بسیاری از آنها نیز در این راه به شهادت رسیدند این تلاش‌ها قابل تقدیراست.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» از سوی مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری بنا بر دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل اقتصاد کشور بوده است و نامگذاری سال‌ها نیز برگرفته از اقتصاد و معیشت مردم توسط است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: تحقق شعار سال باید به صورت عملی در جامعه نمود پیدا کند و همه باید به عملی شدن شعار سال کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گناوه بستر تولید در زمینه‌های مختلف وجود دارد ولی برخی موانع و عدم پشتیبانی‌ها باعث مأیوس شدن سرمایه گذار و تولید کنندگان می‌شود که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

وی گفت: اگر طرحی تولیدی دارای مجوزهای لازم و قانونی باشد مانع اجرای این کار شدن معنایی ندارد و باید همه دستگاه‌ها بدون مصلحت اندیشی به رفع موانع تولید کمک کنند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: با تشکیل جلسات، ارائه راهکارهای مناسب، تشکیل کارگروه‌های مختلف، فراهم کردن الزامات تحقق شعار سال و شناسایی اولویت‌ها در شهرستان باید به شعار سال جامه عمل پوشانده شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری ادامه داد: راهبرد اصلی دشمنان در این مقطع از انقلاب اسلامی ناامید کردن مردم از نظام و آینده و انقلاب است و وحدت، همدلی و انسجام مایه امیدواری در شرایط کنونی و نیاز امروز جامعه است.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های انتخابات در طراز نظام اسلامی اضافه کرد: مشارکت حداکثری، حفظ آرامش، سلامت، قانون گرایی، رقابتی بودن، فراگیری، اخلاقی بودن، اصلح گزینی انتخابات از مهمترین ویژگی‌های انتخابات در طراز نظام اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و برگزاری آئین‌های این ماه گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجرا است و در طول بیش از یکسال از شیوع کرونا رهبر معظم انقلاب در عمل رعایت این دستورات را نشان داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: علیرغم کنترل مبادی ورودی و تحت فشار قرار گرفتن بازار و عدم حضور مسافران در شهرستان، اما بسیاری از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که باعث افزایش سیر صعودی کرونا شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: برای حفظ سلامت خود و دیگران، کمک به کادر درمان و سلامت و بهبود وضعیت شهرستان همه باید این دستورات را با جدیت رعایت کنند و به بهبود وضعیت کرونایی شهرستان کمک کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اضافه کرد: در شرایط کنونی فضای مجازی بهترین فضا برای ارائه برنامه‌ها است و با در نظر گرفتن اولویت حفظ سلامت مردم و شرایط کنونی کرونا در شهرستان، برای برگزاری برنامه‌های ماه رمضان از فضای مجازی استفاده شود.

منبع: