داوران هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» معرفی شدند
داوران هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چندرسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر و رسانه و فضای مجازی در حالی معرفی شدند که اساتید بزرگی در حوزه‌های مختلف هنری در بین این داوران حضور دارند.
كدخبر: 67973
1400/01/17

 به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، داوران هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چندرسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر و رسانه و فضای مجازی در حالی معرفی شدند که اساتید بزرگی در حوزه‌های مختلف هنری در بین این داوران حضور دارند.

 

 این سازمان با هدف حمایت از هنرمندان، فرهیختگان و پژوهشگران کشور و همچنین گسترش فرهنگ سنت حسنه «وقف» و تولید آثار فاخر در این خصوص، اقدام به برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» در هشت بخش و ۲۷ رشته تخصصی فرهنگی، هنری، پژوهشی و رسانه ای نموده است.
 
 
رونمایی از فراخوان هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» ۲۹ مهر ماه سال ۹۹ همزمان با دهه وقف و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف ، برخی از مسئولین و صاحب‌نظران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد تا عموم مردم از جزئیات برگزاری این جشنواره مطلع شوند.
 
 
دبیرخانه مرکزی جشنواره هفتم مستقر در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز ارسال آثار به جشنواره را آبان ماه سال ۹۹ و پایان مهلت ارسال آثار را پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ عنوان کرده است؛ اکنون با نزدیک شدن به فرصت پایانی برای ارسال آثار، این جشنواره داوران خود را در رشته‌های مختلف شناخت.
 
 
در بخش خوشنویسی که دبیرخانه آن در استان قزوین تشکیل شده است، استاد «یدالله کابلی» چهره ماندگار خوشنویسی ایران، استاد «علی شیرازی» رئیس سابق انجمن خوشنویسان استان اصفهان و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، استاد «علی اشرف صندوق آبادی» رئیس سابق انجمن خوشنویسان ایلام و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، استاد «علی اکبر پگاه قزوینی» خوشنویس صاحب سبک ملقب به سلطان الکتاب، استاد «میرحیدر موسوی» عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، استاد «سیدعلی فخاری» از اساتید خوشنویسی کشور، استاد «بهادر پگاه» جوانترین استاد خط شکسته انجمن خوشنویسان ایران، استاد «رضا بنی رضی» از اساتید خوشنویسی کشور و موسس انجمن خوشنویسان بندرعباس، استاد «محمدعلی قربانی» از مدرسین انجمن خوشنویسان ایران و استاد «علیرضا محبی شیخلری» از اساتید خوشنویسی کشور به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت.
 
 
«مسعود نجابتی» مدیر سابق انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و از چهره‌های شاخص حوزه هنرهای تجسمی، «مهناز یزدانی» کاریکاتوریست و فیلمنامه‌نویس و کارگردان در حوزه انیمیشن، «مسعود شجاعی طباطبایی» کاریکاتوریست و چهره سال هنر انقلاب در سال ۹۶، «رضا هدایت» از اساتید هنرهای تجسمی، «سیدمهدی حسینی» عضو انجمن هنرهای تجسمی، «حمیدرضا زری» از اساتید هنرهای تجسمی، «جمال رحمتی» کاریکاتوریست و برنده چندین جایزه بین‌المللی و «احمد خلیلی فرد» عضو انجمن نقاشان ایرانی در بخش هنرهای تجسمی که دبیرخانه آن در استان کردستان تشکیل شده است به داوری می‌پردازند.
 
 
در بخش متون ادبی که دبیرخانه آن در استان هرمزگان تشکیل شده است، اساتیدی همچون «دکتر مهرنوش قربانعلی»، «عبدالحمید انصاری نسب»، «پروانه ماندگاری»، «مژده عباسی هفشجانی»، «مجید ذاکری»، «یدالله شهرجو» و «هانا ذاکری» که همگی از شاعران، نویسندگان، منتقدان ادبی، روزنامه‌نگاران و پژوهشگران هستند، به‌عنوان داور حضور دارند.
 
 
در بخش چند رسانه‌ای که دبیرخانه آن در همدان تشکیل شده است، «ایرج عاشوری»، «حسین اسفندیاری»، «مجید برزگر» و «محمد گودرزی» که همگی از کارگردانان و مدرسان دانشگاه‌ها هستند به داوری می‌پردازند.
 
 
در بخش عکس که دبیرخانه آن در استان کرمان تشکیل شده است، «سیدعباس میرهاشمی» دارای نشان عالی هنرهای تجسمی و از اساتید دانشگاه، «مسعود زنده روح کرمانی» عضو انجمن عکاسان ایران و از اساتید دانشگاه، «دکتر مهدی مقیم‌نژاد» عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران، «کیارش کرمی» کارگردان و تدوینگر و «عادل عزیزی» موسس انجمن عکاسان استان مرکزی به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت.
 
 
در بخش آثار پژوهشی که دبیرخانه آن در استان اصفهان تشکیل شده است، «حجت‌الاسلام سیداحمد سجادی» رئیس دانشکده علوم قرآنی و پژوهشگر وقف، «حجت‌الاسلام دکتر سید محمد نقیب» رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و پژوهشگر وقف، «دکتر محمدحسین ریاحی» از اساتید تاریخ اسلام و «دکتر سید احمد عقیلی» از اساتید دانشگاه و پژوهشگر وقف به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت.
 
 
در بخش خبر و رسانه که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی تشکیل شده است، «ابوالفضل حسن‌پور»، «رسول اولیازاده»، «علی پاکباز خسروشاهی»، «علیرضا عطاریانی»، «محمد قربانی»، «مصطفی انتظاری هروی» که همگی از اساتید علوم ارتباطات، خبرنگاری و عکاسی خبری هستند به داوری می‌پردازند.
 
 
«احسان طاهری»، «حسین نادرخانی»، «داود ستوده راد» و «مجید شفیعی» که همگی از کارشناسان حوزه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال هستند نیز در بخش فضای مجازی که دبیرخانه آن در تهران تشکیل شده است به داوری خواهند پرداخت.

 

منبع: