فقهی‌زاده:
چارک به عنوان روستای قرآنی انتخاب نشده است
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گزارش پیشین ایكنا در خصوص معرفی زودهنگام روستای قرآنی كشور و اینكه به مردم بوشهر این بشارت را داده است كه روستای چارک به‌عنوان روستای قرآنی كشور معرفی شود، گفت: ما تنها احتمال این قضیه را دادیم و برای تشویق آن‌ها برای شركت در این طرح این مباحث را مطرح كردیم تا مستندات خود را برای این طرح ارائه كنند ولی هیچ روستایی از قبل به عنوان روستای قرآن
كدخبر: 67955
1400/01/16

به گزارش مبشرین، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه در صحبت‌های پیشین خود در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ دو روستا محمدآباد استان فارس و چارک استان بوشهر را به‌عنوان روستاهایی كه ظرفیت قرآنی شاخص دارند، آیا این روستاها به‌عنوان روستای قرآنی كشور معرفی خواهند شد، گفت: ما احتمال دادیم كه این روستاها دارای شرایط مدنظر باشند اما باید مراحل اجرای طرح روستای قرآنی طی شود و این روستاها در این طرح ثبت‌ نام كرده و مدارک خود را ارائه كنند.

وی همچنین به گزارش پیشین ایكنا مبنی بر معرفی زودهنگام روستای قرآنی كشور و اینكه به مردم بوشهر این بشارت را داده است كه روستای چارک به‌عنوان روستای قرآنی كشور معرفی شود، گفت: ما تنها احتمال این قضیه را دادیم و برای تشویق آن‌ها برای شركت در این طرح این مباحث را مطرح كردیم تا مستندات خود را برای این طرح ارائه كنند.

فقهی‌زاده با بیان اینكه بعد از دریافت اسناد و مدارک روستاها، در نهایت هیئت انتخاب در موعد مقرر روستای قرآنی كشور را معرفی می‌كند، گفت: برای معرفی روستای قرآنی كشور ابتدا باید روستاها طبق آیین‌نامه ثبت‌ نام كرده و مدارک خود را ارسال كنند و بعد از بررسی هیئت انتخاب ۱۰ روستای قرآنی كشور معرفی می‌شوند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأكید كرد: هیچ روستایی به‌عنوان روستای قرآنی كشور زودهنگام انتخاب رسمی نشده است. هم انتخاب هم اعلام رسمی بر اساس شاخص‌ها و آیتم‌هایی كه وجود دارد، در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب واقعی روستای قرآنی هنوز انجام نشده است البته چند روستا وجود دارند كه در بحث فعالیت‌های قرآنی پیشتازند، از جمله یكی در استان فارس و دیگری در استان بوشهر اما در هر صورت برای انتخاب روستای قرآنی كشور باید روستاها ثبت‌ نام كنند و در صورتی كه در هیئت انتخاب رأی آورند، به‌عنوان روستای قرآنی معرفی می‌شوند.

فقهی‌زاده همچنین در پاسخ به اینكه طبق شنیده‌ها آیا این درست است كه بوشهر به‌عنوان شهر قرآنی كشور انتخاب خواهد شد، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد طرحی در این رابطه دارد اما همانند معرفی پایتخت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، در زمان مشخص آن را اعلام خواهیم كرد.

منبع: