معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر:
مرکز مشاوره و دارالقرآن حوزه علمیه بوشهر راه اندازی می شود
معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از راه اندازی دارالقرآن و مرکز مشاوره حوزه استان، در آینده خبر داد.
كدخبر: 67946
1400/01/16

به گزارش مبشرین، حجت الاسلام امید ماندگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های برگزاری دوره های انگیزشی ویژه طلاب استان است که در شرایط کنونی مشغول برنامه ریزی جهت نحوه برگزاری این دوره هستیم، اما با توجه به شرایط کرونا فعلا امکان برگزاری آن وجود ندارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: این دوره ها شامل انگیزش تحصیلی، پژوهشی و شغلی خواهد بود که می تواند به تقویت انگیزه طلاب کمک کند.

وی با بیان اینکه طلاب نباید تنها در یک فضا و دایره بسته خود را محصور کنند، گفت: ایجاد تحول در جهان به دست طلاب می تواند اتفاق بیفتد، اما متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود که طلاب نسبت به روش سنتی تحصیل در حوزه تا حدودی فاصله گرفته اند این مسئله می تواند ناشی از انگیزه آنها باشد.

حجت الاسلام ماندگار، یکی دیگر از برنامه های معاونت تهذیب را اجرای طرح جامع تربیتی عنوان کرد و گفت: برای این منظور کتابی طرج جامعه تربیتی طلاب تهیه و تدوین شده است که کتابی کاربردی و در مورد مسائل تهذیبی، تربیتی و تحصیلی راهکارهای خوبی را ارائه داده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر، ایجاد دارالقرآن و مرکز مشاوره در استان را از دیگر برنامه های مهم معاونت تهذیب اعلام کرد و ابراز داشت: اهمیت مرکز مشاوره در شرایط کنونی بسیار زیاد است و درخواست های زیادی از سوی شهرستان ها برای ایجاد مرکز مشاوره وجود دارد.

وی، لازمه داشتن مرکز مشاوره را تربیت نیروی های مستعد در این زمینه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دوره روان شناسی در استان برگزار شده می توان از ظرفیت افراد شرکت کننده در این مرکز مشاوره استفاده کرد.

حجت الاسلام ماندگار از برنامه ریزی برای راه اندازی دارالقرآن در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: در مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج تجربه خوبی در راه اندازی دارالقرآن مجازی داشتیم و با توجه دوره های برگزار شده استقبال خوبی از این دارالقرآن مجازی شد و تلاش داریم این دارالقرآن را در مدیریت حوزه علمیه استان راه اندازی کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر، برگزاری دوره میثاق طلبگی و نیز تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه استان را از دیگر برنامه های معاونت تهذیب عنوان کرد.

منبع: