رئیس شورای هیئت‌های مذهبی:
تعطیلی برنامه‌های ماه رمضان صحیح نیست/ لزوم بازنگری در تصمیم دولت
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور خواستار بازنگری در تصمیمات اتخاذ شده برای مجالس ماه مبارک رمضان شد و گفت: تعطیلی مطلق برنامه‌های ماه رمضان صحیح نیست.
كدخبر: 67939
1400/01/16

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، نوشاد نوشادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از تعطیلی مطلق مراسم و مناسک دینی و مذهبی در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی آئین‌ها و مراسم ماه رمضان را با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: تجربه موفق برگزاری آئین‌های مذهبی و سوگواری ماه‌های محرم وصفر گذشته نشان داد که هیئت‌های مذهبی می‌توانند با رعایت الزامات و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اقامه شعائر دینی و مذهبی خود مبادرت ورزند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور افزود: اینک نیز با توجه به مساعد بودن وضعیت جوی و آب و هوایی که امکان برگزاری مراسم ماه رمضان در هوای آزاد را میسر ساخته می‌توان بدون کمترین نگرانی نسبت به اجرای مراسم و برنامه‌ها اقدام کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل هیئت‌های مذهبی برای برگزاری با شکوه مجالس دعا و نیایش، از سیاست‌های دوگانه دولت و ستاد کرونا در باز گذاشتن سفرهای داخلی و خارجی و در مقابل مخالفت با برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.

نوشادی خاطرنشان کرد: اینگونه تصمیمات که بدون مشورت و نظرخواهی از کارشناسان دینی و مذهبی اتخاذ شده مورد انتقاد شدید مردم و هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور است.

منبع: