دستورالعمل های جدید برای برگزاری مناسک ماه مبارک رمضان در مساجد پاکستان
در پی موج خیزش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر پاکستان ، مرکز فرماندهی و عملیات ملی دستورالعمل های جدیدی را برای انجام مناسک عبادی افراد در مساجد در ماه مبارک رمضان صادر کرده است.
كدخبر: 67929
1400/01/16

به گزارش مبشرین به نقل از « dunyanews»،در پی موج خیزش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر پاکستان ، مرکز فرماندهی و عملیات ملی (NCOC) دستورالعمل های جدیدی را برای انجام مناسک عبادی افراد در ماه مبارک رمضان صادر کرده است.

 

طبق دستورالعمل های صادر شده توسط مرکز فرماندهی و عملیات ملی ، این دستورالعمل ها برای نحوه برگزاری نمازهای یومیه و نمازهای ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد صادر شده است.

 

بر اساس این دستورالعمل ها نمازها باید در حیاط مساجد برگزار شود و نمازگزاران باید سجاده های شخصی خود را همراه بیاورند.

 

همچنین افراد باید پس از وضو گرفتن در خانه و شستن دست ها با صابون به مدت 20 ثانیه به مسجد بیایند.

 

پوشیدن ماسک قبل از آمدن به مسجد نیز اجباری و دست دادن نمازگزاران ممنوع است.

 

علاوه بر این به افراد بالای 50 سال ، کودکان نوجوان و کسانی که از آنفلوانزا ، سرفه و غیره رنج می برند توصیه شده است که در مراسم ماه رمضان مساجد شرکت نکنند.

 

در دستور العمل های صادر شده آمده است که کف مساجد باید با محلول کلر در آب هر روز تمیز و ضد عفونی شوند.

 

مرکز فرماندهی و عملیات ملی همچنین گفته است که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت نباید در ماه رمضان برنامه های سحری و افطاری ترتیب داده شود و اگر دولت احساس کند که این اقدامات احتیاطی رعایت نمی شود یا تعداد مبتلایان به سطح خطرناکی رسیده است ، سیاست خود را در رابطه با مساجد تغییر می دهد./شبستان

منبع: