مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر: سند «مسجد طراز اسلامی» تدوین می شود
مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر، فرمان مقام معظم رهبری در پشتیبانی از تولید را از مهمترین برنامه های مساجد در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: با تایید نماینده مقام معطم رهبری در استان «سند مسجد طراز اسلامی» در خرداد ماه به مساجد ابلاغ خواهد شد.
كدخبر: 67892
1400/01/15

 

 

 

 

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، حجت الاسلام عیسی راستگو، مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر صبح امروز در نشست روحانیون و ائمه جماعات شهرستان دیر به اهداف و برنامه های سند مسجد طراز اسلامی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در استان بوشهر جهت همسویی برنامه های مساجد استان و استفاده از ظرفیت بالای مساجد، سند «مسجد طراز اسلامی» تدوین می شود.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر یکی از مهمترین اهداف این سند را استفاده از ظرفیت مساجد دانست و گفت: متاسفانه ۷۰ هزار مسجد در کشور هیچ سازمان و متولی خاصی ندارد، لذا با همفکری نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبایغات و سازمان اوقاف و اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در حال تدوین سندی جامع و کامل برای مساجد استان هستیم.

حجت الاسلام راستگو ادامه داد: در این سند به ویژگی های اعضا هیات امنا اشاره می کند و نهادهایی مثل فرمانده پایگاه  مقاومت بسیج و مدیر کانون فرهنگی مسجد و روحانی مسجد عضو هیئت امنا مساجد خواهند بود تا بتوانیم از ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع استقرار روحانی در مساجد ومدیریت فرهنگی مساجد به دست روحانیون از مهمترین اهداف این سند خواهد بود.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر، فرمان مقام معظم رهبری در پشتیبانی از تولید را یکی از مهمترین برنامه های مساجد در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: ان شاءالله با تایید نماینده مقام معطم رهبری در استان «سند مسجد طراز اسلامی» در خرداد ماه امسال به مساجد ابلاغ خواهد شد.

منبع: