«تقویم آنلاین» نتیجه تلاش مشترک جوانان مسلمان و مسیحی در سنگاپور
جمعی از جوانان مسلمان و مسیحی در سنگاپور، برنامه کاربردی «تقویم آنلاین» را برای رویدادهای میان‌ادیانی آماده‌سازی کرده‌اند و هدف‌شان تقویم روابط میان اعضای دو مذهب است.
كدخبر: 67880
1400/01/14

 

 

 

 

به گزارش مبشرین به نقل از straitstimes، جمعی از جوانان مسلمان و مسیحی اهل فناوری و کامپیوتر در اهل منطقه گیلانگ، محله‌ای در سنگاپور در تلاش هستند تا همدلی میان‌ادیانی را به شیوه دیجیتالی به نمایش بگذارند.

دو دانشجوی مسلمان و مسیحی رشته نرم‌افزار، ایمان یزید ۱۹ ساله از مسجد خالد و الکس لو ۱۸ ساله از کلیسای قلب خدا، در حال برنامه‌ریزی یک برنامه کاربردی «تقویم آنلاین» برای رویدادهای میان‌ادیانی با بودجه ۵۰ هزار دلاری هستند. این جوانان زمانی دست به کار شدند که خبر توطئه حمله به دو مسجد توسط یک نوجوان ۱۶ ساله پروتستال رادیکال و افراطی در سنگاپور منتشر شدند. آن‌ها با انتشار نامه‌ای به خبرگزاری‌ها حیرت و بهت‌شان را ابراز داشته و اعلام کردند که جوانان با اعتقادات دینی مختلف قادرند در کنار هم روابط عادی و سالمی داشته باشند.

 آنها در پیام خود ، که در ۸ فوریه در روزنامه منتشر شد ، نوشتند: این نامه نشانه همبستگی ما است." ما همیشه معتقد بوده ایم که جوانان مسیحی و مسلمان می‌توانند با یکدیگر دوستی‌های محکمی داشته باشند.

آن دو از دیداری که سال گذشته با هم داشتند متوجه علاقه‌های مشترک‌شان به ویژه در رابطه با بازی فوتبال شدند و تصمیم گرفتند تلاشی دوجانبه را برای مصون‌ نگه‌داری جوانان مسلمان از نفوذ افراط‌گرایی آغاز کنند.

لو که دانشجوی سال دوم رشته پلی تکنیک تمسک در رشته حقوق و مدیریت است با ایمان که دانشجوی سال دوم برنامه‌ نویسی کاربردی فناوری اطلاعات در کالج می‌باشد وارد همکاری شده و پس از ماه‌ها مشارکت، همچنان در حال تکمیل یک تقویم آنلاین هستند که به گروه‌ها کمک می‌کند تا چالش‌های برنامه‌ریزی رویدادهای میان ادیانی را برطرف سازند.

آن‌ها ابراز امیدواری کردند که این تلاش دوجانبه برای تشویق فعالیت‌های بین ادیانی بیشتر در سنگاپور موثر باشد و وب‌سایت آن‌ها در سه ماهه سوم سال جاری فعالیتش را آغاز خواهد کرد. این وب سایت به گروه های مذهبی و موسسات خیریه کمک می کند تا برنامه‌های بین ادیانی را برنامه‌ریزی کنند تا همراه با چک لیست‌ها و بینش در چالش‌ها حرکت کنند.

از نظر تیم جوان پنج نفره و مربیان آن، ایجاد انسجام اجتماعی تنگاتنگ همچنان حیاتی خواهد بود ، بنابراین آنها در نظر دارند در آینده یک تیم مشاوره نیز ایجاد کنند./حوزه

منبع: