تولید ۵۰ هزار دقیقه برنامه قرانی در صداوسیمای بوشهر
مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: ایرانیان سال ۱۴۰۰ را با مشاهده ۵۰ هزار دقیقه برنامه رسانه‌ای ویژه نکوداشت «بوشهر پایتخت قرآن ایران اسلامی» آغاز می‌کنند.
كدخبر: 67198
1399/12/18

به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید حسین ناظر با اشاره به نامگذاری «بوشهر پایتخت قرآن ایران اسلامی» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: صدا و سیمای مرکز بوشهر در سال نکوداشت بوشهر پایتخت قرآن ایران اسلامی بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گسترۀ استانی، ملی و فراملی تولید و پخش می‌کند.

 
 وی افزود: از این میزان برنامه سازی ۲۰ هزار دقیقه در رادیو و رادیو نما، ۲۵ هزار دقیقه در تلویزیون و سامانه زیرنویس و ۵ هزار دقیقه در حوزه خبر و فضای مجازی خواهد بود.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به ضرورت تجلی و تبلیغ فرهنگ قرآنی در کل کشور افزود: مردم ایران بخش‌هایی از برنامه‌های نکوداشت بوشهر پایتخت قرآن ایران اسلامی را از شبکه‌های استانی، شبکه قرآن، شبکه بین‌المللی خبر و سایر شبکه‌های سراسری مشاهده خواهند کرد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به ظرفیت‌های عالی استان بوشهر و ضرورت نامگذاری و تصویب بوشهر به عنوان پایتخت قرآن ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: شرایط ویژه و ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر از جمله یکصدمین سالگرد ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن متقارن، روستای چارک اولین دهکده شاخص قرآنی کشور، وجود ۳۴۰ موسسه قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی با ده‌ها قاری و حافظ بین المللی قرآن، تدوین سند راهبردی چشم انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی، برگزاری ده‌ها دوره ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان و هم افزایی مردم و مسئولین باعث تایید و تصویب نکوداشت «بوشهر پایتخت قرآن ایران اسلامی» شد.
منبع: