مدیرکل ارشاد بوشهر:
۱۶۰ ویژه برنامه به مناسبت روز قرآنی استان بوشهر برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۶۰ ویژه برنامه به مناسبت روز قرآنی استان بوشهر برگزار می‌شود.
كدخبر: 67143
1399/12/16

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، فاطمه کرم‌پور صبح شنبه در دیدار معاون وزیر ارشاد با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار به عنوان روز قرآنی استان بوشهر نام‌گذاری شده است.

وی از برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف و متنوع با رویکرد قرآنی در این روز خبر داد و اضافه کرد: روز قرآنی استان بوشهر فرصتی برای پاسداشت جایگاه این استان در فعالیت‌های قرآنی است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: امسال ۱۶۰ ویژه برنامه شامل ۶۰ برنامه اختصاصی و ۱۰۰ برنامه عمومی با محوریت قرآن و عترت برای بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر تدارک دیده شده است.

وی با تشریح برخی از فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها سبب شده تا طی سال‌های گذشته استان بوشهر همواره در بین استان‌های برتر فعالیت‌های قرآنی باشد.

از برنامه‌های روز قرآنی استان بوشهر می‌توان به نام‌گذاری یکی از میادین، بوستان‌ها یا خیابان‌های شهر به عنوان قرآن و عترت، نصب المان به عنوان نماد قرآنی بوشهر و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی به صورت مجازی از مهمترین برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در روز قرآنی بوشهر اشاره کرد.

پخش ویژه برنامه روز قرآنی بوشهر از کانال دانش‌آموزی شاد، تجلیل مجازی از ۳۰۰ دانش آموز و فرهنگی موفق در کسب رتبه های برتر قرآنی در سطح استانی و کشوری و نواخته شدن زنگ قرآن با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای شبکه شاد از سوی آموزش و پرورش استان بوشهر در ۱۶ اسفندماه از دیگر برنامه‌ها است.

آزادسازی ۳۶ زندانی جرایم غیر عمد، آغاز طرح  تربیت یکهزار زندانی حافظ قرآن و تجلیل از ۵۰۰ نفر از زندانیان قرآنی از برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان بوشهر در این روز است.

آغاز مسابقات قرآنی جام رمضان، برگزاری دوره‌های تربیت مربی صوت و سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید برجسته کشوری، مسابقه‌های قرائت تطبیقی میان استعدادهای قرآنی استان و اجرای طرح هر موسسه دو برنامه قرآنی از مهمترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و محفل انس با قرآن در امامزاده محمد باقر برای پخش زنده تلوزیونی از برنامه‌های شاخص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر است.

دیوار نگاری قرآنی در روستای چارک، تجلیل از حافظان و قاریان شاخص این روستا و ساخت مستند ۴۵ دقیقه‌ای با هدف معرفی یک قرن و نیم فعالیت قرآنی در این دهکده قرآنی از مهمترین برنامه‌هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در هفته پیش رو است.

منبع: