مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر تأسیس می شود / ۱۶ اسفند قلب حرکت قرآنی استان بوشهر است + تصاویر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، توجه به قرآن را توجه به سعادت و رستگاری انسان و بی توجهی به آن را بی توجهی به اساس انسان عنوان نموده و تصریح کرد: زندگی با قرآن یعنی زندگی با خدا و زندگی بدون قرآن یعنی زندگی به دور از هدایت های الهی.
كدخبر: 67126
1399/12/16

به گزارش مبشرین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیان اینکه قرآن یک هدایت نامه الهی برای نجات و کمال انسان است، اظهار داشت: قرآن عصاره هدایت های الهی در طول تاریخ حیات بشریت است.

وی ادامه داد: قرآن تنها برای خواندن و ثواب نیست بلکه برای فهمیدن، ایمان به آن و عمل در تمامی عرصه‌ها است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر به واقع یک استان قرآنی است، افزود: از همان ابتدا که اسلام وارد ایران شد، در استان بوشهر توجه ویژه ای به اسلام، قرآن و اهل بیت شده است و قرآن یک جایگاه فوق‌العاده ویژه‌ای داشته است.

آیت الله صفایی بوشهری فرمود: در استان بوشهر سبک ویژه ای در قرائت قرآن وجود دارد که هنوز در برخی روستاها تلاوت می‌شود و مبتنی بر فهم قرآن است که لازم است توجه ویژه ای به این سبک شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از دیرباز علمای بزرگی در عرصه های مختلف قرآن در استان بوشهر بوده اند، افزود: در عرصه قرآن کارهای بزرگی در استان بوشهر صورت گرفته که یکی از آنها، تدوین قرآن متقارن نوشته آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر چون یک استان قرآنی است، از سال 1394 روز ۱۶ اسفند سالروز ارتحال آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن متقارن به عنوان روز قرانی استان بوشهر انتخاب شد و این روز قلب حرکت قرآنی استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: به دنبال این هستیم که مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر تأسیس شود که شامل موزه، کتابخانه های تخصصی، سالن های اختصاصی پژوهش‌های قرآنی و سالن های اجرایی مختلف خواهد بود.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: طرح دیگری که در استان بوشهر در حال انجام است طراحی دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است که رکن اساسی این طرح، قرآن است.

khabar161299 1

khabar161299 1

khabar161299 1

khabar161299 1

khabar161299 1

khabar161299 1

khabar161299 1

     

 

منبع: