استان بوشهر استان قرانی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر استانی قرآنی است که از ابتدای ورود اسلام به آن توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرانی شده است.
كدخبر: 67124
1399/12/16
به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: قرآن یک هدایت‌نامه جامع الهی برای نجات و کمال انسان‌ها و بشریت برای همه اعصار است.
 
وی افزود: توجه به قرآن توجه به سعادت و رستگاری انسان است و مهندسی اساسی نظام ما باید براساس آموزه‌های قرآنی در تمام عرصه‌ها باشد تا نظامی بر اساس آموزه‌های الهی داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر استانی قرآنی است و از همان ابتدا که اسلام وارد ایران شده توجه ویژه به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) داشته است.
 
وی ادامه داد: این استان جایگاه ویژه‌ای در زمینه دانش قرائت، فهم معارف قرآنی، تفسیر و پژوهش قرآنی، هنر قرآنی  وتحقق آموزه‌های قرآنی در محیط اجتماعی داشته و دارد.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: عالمان بزرگی  در عرصه قرآنی در این استان ظهور یافتند که در عرصه قرائت، صوت و لحن و هم سبک قرائت تالیفات بسیاری دارند که در همین خصوص ابداعات قرآنی بسیار قوی صورت گرفته و تدوین قرآن متقارن توسط آیت‌الله میرزا معتقد اهرمی از جمله آن‌ها است.
 
وی اظهار کرد: از سال ۹۴ روز رحلت آیت‌الله معتقد اهرمی روز قرآنی استان بوشهر نام گرفت و در همین خصوص سند چشم انداز ۲۰ ساله قرآن را تدوین کردیم که در ۱۰ سال گذشته در سه سال به عنوان استان ممتاز قرآنی کشور انتخاب شدیم و در دیگر سال‌ها هم در جایگاه سوم قرار داشتیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: ایجاد مجتمع بزرگ قرآنی و ایجاد دانشکده قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که در آینده در نظر داریم و با اختصاص اعتبارات لازم می‌توان یک استان قرآنی به تمام معنا داشته باشیم.
 
وی گفت: صداوسیمای استان یک صداوسیمای قرآنی است و تمامی برنامه‌های روز قرانی استان را پوشش می‌دهد و برنامه‌هایی نیز در این خصوص تهیه کرده است.
منبع: