روز قرانی کشور ثبت می‌شود
معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده ۲۷ رجب یا ۲۳ رمضان را به عنوان روز قرآنی کشور انتخاب کنیم.
كدخبر: 67122
1399/12/16
به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالهادی فقهی زاده در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: رقبای فرهنگی و دشمنان به دنبال ایجاد بی نیازی کاذب نسبت به قرآن در بین مردم به‌ویژه نسل جوان هستند، اما توان مقابله با قرآن را ندارند.
 
وی افزود: هزاران اتاق فکر در جهان برنامه ریزی می‌کنند تا در این خصوص جهان اسلام را تضعیف کنند و انگشت اشاره آن‌ها نیز بر روی کشور ما است.
 
معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیعنوان کرد: در کمتر استانی این حس جمعی در خصوص قرآن را پیدا کردم و متاثر از روستای قرآنی چارک یک برنامه قرآنی را طراحی کردیم تا جریان سازی گفتمان فرهنگی قرآنی را در کل کشور گسترش دهیم.
 
وی بیان کرد: ضمن تاکید بر اصل و اساس بودن قرآن، بر عترت نیز توجه داریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه یکی از موضوعات مورد توجه است که در همین زمینه شهر کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه انتخاب شده و پنج ماه است که کار خود را شروع کرده.
 
فقهی زاده گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده ۲۷ رجب یا ۲۳ رمضان را به عنوان روز قرآنی کشور انتخاب کنیم که به‌قطع مجری یا یکی از ابعاد برنامه این روز استان بوشهر خواهد بود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم گفت: امسال ۱۶۰ برنامه عمومی و تخصصی به مناسبت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر در نظر گرفته شده است..
 
فاطمه کرمپور افزود: رونمایی از سند اجرایی چشم انداز ۲۰ ساله قرآن، تجلیل از خادمین قرآن، محفل انس با قرآن، آیین آزادسازی زندانیان قرآنی، طرح تربیت هزار زندانی قرآنی در استان، نواختن زنگ قرآنی در نرم افزار شاد و هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، مکتوب و فضای مجازی در سطح ملی و فراملی تهیه شده است.
منبع: