افق فعالیت‌های قرآنی بوشهر برای سال ۱۴۰۵ تدوین شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‎‌های پنج سال دوم سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی این استان تدوین شد.
كدخبر: 67121
1399/12/16

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری روز چهارشنبه در نشست با دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر افزود: با توجه به تهیه و تدوین سند فعالیت‌های قرآنی در چشم‌انداز ۲۰ ساله، این سند می‌تواند تعیین کننده اعتلای فرهنگ قرآنی در فضای این استان باشد.

وی بیان کرد: همچنین این سند می‌تواند بستری قوی برای رشد تخصصی امور قرآنی در استان ولایت‌مدار بوشهر باشد.

طاهری ادامه داد: استان ولایت‌مدار بوشهر از دیرباز به‌عنوان یک استان قرآنی مطرح و در حوزه‌ علوم و معارف قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی دارای جایگاهی بسیار ویژه است که سند چشم انداز ۲۰ ساله به تثبیت این جایگاه کمک خواهد کرد.

وی عنوان کرد: عملیاتی شدن این سند در پنج سال دوم نیازمند تدوین نقشه راه است که در این ارتباط از استادان، صاحب‌نظران و پیشکسوتان قرآنی استان بهره‌‎گیری شد و آنها با تشکیل نشست‌‎هایی در پنج کارگروه با محورهای حفظ، قرائت، مفاهیم، تدبر، تفسیر و سبک زندگی قرآنی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و حمایت و ساماندهی از مراکز قرآنی برنامه‌هایی برای سال ۱۴۰۰ و پنج سال دوم مطابق با اهداف کلان سند تدوین کردند.

طاهری ادامه داد: دستگاه اجرایی مرتبط نیز باید با مطالعه متن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی استان و دفترچه "زمزم وحی" که برنامه‌های عملیاتی این سند در سال ۱۴۰۰ و افق ۱۴۰۵ است با توجه به وظایف دستگاه خود موارد پیشنهادی را  به اداره کل تبلیغات اسلامی اطلاع رسانی کنند.

منبع: