امام جمعه گناوه: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است
امام جمعه گناوه گفت: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی الهی وظیفه همگانی است و باید درختکاری و حفاظت از درخت در جامعه فرهنگ سازی شود.
كدخبر: 67110
1399/12/15

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به حمله موشکی و جنگنده‌های آمریکایی به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور به مناطق مرزی عراق و سوریه در اواخر هفته گذشته اظهار داشت: ارسال پیام حمایت برای متحدان خود در منطقه، هشدار به ایران درباره جدی بودن گزینه نظامی در صورت به نتیجه نرسیدن برجام و نوعی اعلام حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی از اهداف آمریکا در این حملات است.

امام جمعه گناوه افزود: آمریکا و متحدان و حامیان منطقه‌ای آنها باید بدانند که این گونه حملات نقطه‌ای کور و بدون تأثیر راهبردی در معاملات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت به خصوص ایران اسلامی است چرا که بعد از شهادت سرداران شهید مقاومت منطقه دستخوش تحولات جدی شده است و موضوع انتقام سخت در سطح اخراج آمریکا از منطقه نه فقط عراق مطالبه می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تاریخ مصرف اصطلاح چماق هویج برای پرونده هسته‌ای به پایان رسیده، کمپین فشار حداکثری دشمن ته نشین شده و حنای جنگ هراسی رنگ باخته است و تهدید به جنگ دیگر هیچ اثری ندارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: این حملات به مواضع حشد الشعبی نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر راهبردی مواضع کشور عراق و شعله‌ور شدن خشم جوانان انقلابی این کشور ندارد.

وی با اشاره به حمله عوامل ناشناخته به کشتی تحت پوشش انگلیسی در دریای عمان اضافه کرد: پیرامون این حمله دو نظریه و تحلیل مطرح است که گروهی آن را از سوی گروه‌های مقاومت و در پاسخ به گستاخی‌ها و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر می‌دانند و گروهی نیز آن را یک خودزنی سیاسی از سوی رژیم صهیونیستی با الگوگیری از حادثه ۱۱ سپتامبر آمریکا قلمداد می‌کنند.

وی گفت: حمله به این کشتی اگر مورد اصابت تیر غیبی مقاومت قرار گرفته یک رسوایی برای رژیم صهیونیستی است و اگر خودزنی باشد نیز حکایت از درماندگی این رژیم غاصب است.

امام جمعه گناوه با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفند روز درختکاری تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی الهی وظیفه همگانی است و باید درختکاری و حفاظت از درخت در جامعه فرهنگ سازی کرد.

وی با تبریک پیشاپیش مبعث نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان کرد: ترویج فضائل اخلاقی و توسعه اخلاق در جامعه، برقراری قسط و عدالت، تکمیل عقول بشری از مهمترین اهداف بعث انبیای الهی و فلسفه بعثت است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ تا پایان اسفند اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار، عیدی برای همه، از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور آغاز شده است که هدف از برگزاری این جشن کمک به خانواده‌های نیازمند و تأمین بسته‌های معیشتی این خانواده‌ها است.

وی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا تجمعات مانند سال‌های قبل برای جمع آوری کمک‌ها نیست اما مساجد، مدارس، دفاتر کمیته امداد، پایگاه‌ها، مراکز نیکوکاری در سطح شهر کمک‌های نوع دوستانه مردم را جمع آوری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم کشور ما در کمک به محرومان و انفاق پیشگام هستند گفت: مردم در رزمایش‌های مومنانه و مواسات نشان دادند که همواره در کنار محرومان و نیازمندان هستند و در آستانه سال جدید نیز این گونه باشد و شادی خود را تقسیم کنیم که اگر ما از مشکلات نیازمندان گره گشایی کنیم قطعاً خداوند گره‌های زندگی ما را باز خواهد کرد.

منبع: